A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
NyílNyíl

Elképesztő dolgot találtak a Holdon, áttörést érhetett el a NASA

Föld, Hold
Illusztráció
A NASA két projektet futtat az univerzumban. A Perseverance marsjáró hamarosan a Földre fog küldeni majd tanulmányozásra mintákat a vörös bolygón található kövekről és üledékekről, miközben az élet lehetséges nyomait is vizsgálja a Marson, a James Webb űrtávcső pedig a világegyetem eddig ismeretlen helyeire is ellát a szenzációsan éles kamerájával. Nemrégiben kiderült, hogy hamarosan két minihelikopter is érkezik majd a Marsra, amelyek a Perseverance segítéségére lehetnek a minták elszállításában. Azonban a Holdon is elképesztő felfedezést tettek - írja a Bors.
Illusztráció Forrás: Science Photo Library

A Futurism tudományos ismeretterjesztő oldal írta meg, hogy a Holdon is áttörést érhetett el a NASA, ugyanis

olyan mélyedéseket találtak, ahol az élet fenntartásához alkalmas a hőmérséklet.

Számítógépes modellezés után a hivatal szakemberei megállapították, hogy a felfedezett gödrökben 17 Celsius-fok van. Ez pedig a jövőben a Holdra érkező űrhajósok számára is kedvező fordulat, ugyanis a Hold felszínén elég szélsőséges hőmérséklet uralkodik, valahol 100 Celsius-fok felett mérnek, máshol viszont -170 is lehet.

Ezekből a gödrökből akár lávacsőbarlangok is nyílhatnak, amely egy jövőbeni telepes kolónia számára is jó hely lehet a túlélésre a Holdon.