Az Addictive Behaviors című folyóiratban publikált tanulmány szerint a „miért csökkentsük" és a „hogyan csökkentsük" üzenetküldés különleges kombinációja hasznos lehet a népesség jó egészségének előmozdításában.
A túlzott alkoholfogyasztás természetesen nem csak rákos megbetegedéshez vezethet, hiszen számos probléma társul hozzá, beleértve a korai halálozást, a szívbetegségeket, az emésztési problémákat és a demencia fokozott kockázatát.
Azt találtuk, hogy az alkohollal és a rákkal kapcsolatos információk egy konkrét gyakorlati tevékenységgel – az italok megszámlálásával – párosítása azt eredményezte, hogy az ivók csökkentették az elfogyasztott alkohol mennyiségét
– mondta Simone Pettigrew, a The George Institute for Global Health közgazdásza és pszichológusa a ScienceAlert online tudományos portálnak.
A tanulmányhoz az önkéntesek három kérdőívet töltöttek ki: az elsőt 7995-en, a másodikat három héttel később 4588-an, a végső kérdőívet három héttel később 2687-en fejezték be. A résztvevőket a szakemberek különböző csoportokra osztották, és különböző reklámokat és üzeneteket mutattak be nekik az alkoholfogyasztással kapcsolatban. Az egyik kombináció azonban kiemelkedett a kontrollcsoporthoz képest:
az alkoholt és a rákos megbetegedéseket összekapcsoló TV-reklám, valamint az italok számának számlálására vonatkozó javaslat volt az egyik leghatékonyabb arra, hogy az emberek megpróbálják csökkenteni az alkoholfogyasztásukat.
Ez volt az egyetlen alternatíva, ahol az emberek ténylegesen jelentősen csökkentették alkoholfogyasztásukat a hat hét alatt.
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az alkohol rákkeltő hatású
– mutatott rá Pettigrew. – Ez olyan fontos információ, amelyhez az alkoholt fogyasztóknak hozzá kell férniük.
Hozzátette: ez azonban csak egy része a megoldásnak, mert mellette módot kell adni nekik arra, hogy lépéseket tegyenek a kockázat csökkentése érdekében.
Az Egészségügyi Világszervezet szerint az idő előtti halálozások 7 százaléka világszerte az alkoholfogyasztás számlájára írható
és a probléma kezelésének egyik módja, hogy az alkoholt fogyasztók tudatosabbá váljanak az egészségügyi kockázatokkal kapcsolatban.