A kutatók együttműködnek az Ottawai Egyetemmel, és az Egyptian Archaeology című folyóiratban már meg is osztották előzetes eredményeket. Most visszamentek a templomhoz, hogy folytassák a projektben végzett munkájukat.
Lenyűgöző, mert vannak hasonlóságok a mai graffitikkel
– mondta Nick Hedley, az SFU földrajzprofesszora, a Társadalomtudományi és Humán Kutatási Tanács (SSHRC) által finanszírozott projekt társkutatója a HeritageDaily online tudományos portálnak. – Az ókori Egyiptom ikonikus építészetét a hatalmi és vagyoni helyzetben lévők építették, de a graffitik azonban mindenki más hangját és tevékenységét is rögzítik.
Hozzátette: az épület több mint 2000 éven át úgy működött, mint egy óriási szivacs vagy jegyzettömb a különböző kultúrákból származó emberek generációi számára.
A csapat vizualizációs erőfeszítéseit irányító Hedley a térbeli valóság rögzítésében szerzett szakértelmét használta fel az ősi graffitik és azok építészeti környezetének dokumentálásához olyan élvonalbeli technikák segítségével, mint a fotogrammetria és a lézerszkennelés.
A helyszín valóságának három dimenzióban történő rögzítésével a templom és a benne található graffiti pontos ábrázolását kívánták megalkotni.
A templom oszlopaiba, falaiba és a tetőbe kevesebb mint egy milliméter mélyen bevésett graffitik jelentős száma miatt (amelyek némelyike alig látható) a pontosság elérése kulcsfontosságú a projekt sikeréhez. A graffitiket hagyományosan kézzel rajzolt vázlatok vagy fényképek segítségével dokumentálják, ám a csapat által alkalmazott fejlett módszerek nagyobb pontosságot tettek lehetővé, és biztosították a kutatók számára a helyszín távoli tanulmányozását és elemzését.
Hedley az egyszerű kétdimenziós képalkotáson túl elkészítette a templom teljes felületének fejlett háromdimenziós felvételét.
Ez az innovatív technika lehetővé teszi, hogy a templom belsejét és külsejét, valamint a graffitiket gyakorlatilag bármilyen szögből meg lehessen tekinteni és elemezni, anélkül, hogy a részleteket fel kéne áldozni.
A háromdimenziós megjelenítés lehetőséget biztosít a kutatók számára ahhoz is, hogy megvizsgálják a figurális graffitik, a környező graffitik és a templom építészeti szerkezetéhez viszonyított elhelyezésük közötti kapcsolatot.