A húst 250 grammonként értékesítik, ami 16,50 dollárba, azaz közel hatezer forintba kerül és igencsak népszerűnek bizonyul a közeli Semboku város vasútállomásán leszálló utasok körében, miközben az üzemeltető kéréseket kapott Tokióból postai úton történő szállításra. A Mainichi Shimbun újság szerint a gépben árusított húst regionális különlegességként hirdetik, amelybe helyben elejtett vadmedvék sovány és zsíros húsának keveréke kerül.
Az állatokat egy helyi vadászklub tagjai ejtik el a hegyekben, akiknek az éves vadászati idény során engedélyeznek bizonyos számú egyed kilövését.
Az automata novemberben jelent meg, miután egy helyi étterem lehetőséget keresett arra, hogy a medvehúst népszerűsítő konyháját egyfajta turisztikai attrakcióként használja.
A medvehús fogyasztása Észak-Japánban a legmagasabb, ahol konzervek, sőt instant curry ízesítésű formájában is árusítják. Enyhén „vad íze" van, amelyet egyesek a szarvashúshoz hasonlítanak, és gyakran pörköltként tálalják.
A medvehúsnak tiszta íze van, és nem lesz kemény
– mondta a konyha szóvivője, akit a The Guardian online portál idéz.
Japánban nem ritka a medvékkel való találkozás: a Környezetvédelmi Minisztérium szerint az incidensek száma az elmúlt években folyamatosan nő. A szakértők szerint a természetes élőhelyükről eltűnt a makk, ami azt jelenti, hogy az állatok nagyobb valószínűséggel érintkeznek az emberekkel, miközben táplálékot keresnek.
A találkozások körülbelül 40%-a lakó- és városi területeken, vagy mezőgazdasági területeken történik.
A leghalálosabb medvetámadás is itt történt még 1915-ben, egy 2,7 méteres, több mint 300 kilogrammos barnamedve hét falusi lakost megölt, három másikat pedig megsebesített.
Japán mindenütt megtalálható automatái számtalan élelmiszert árulnak az olyan alapvető alapanyagoktól kezdve, mint a meleg és hideg italok, az ehető rovarokon át a hamburgerekig.
A Japan Vending System Manufacturers Association szervezet szerint 2000-ben 5,6 millió automata működött Japánban, vagyis minden 23 emberre jut egy.
A közelmúltban Japán legnagyobb bálnavadász cége, a Kyodo Senpaku is elkezdte a bálnahúst automatákból is árusítani, hogy ezzel is növelje a fogyasztást. A cég azt tervezi, hogy az elkövetkező öt évben 100 helyen telepít ilyeneket az országban.