A Korean Airlines volt légiutas-kísérője gyomorrákban halt meg, és az ügyben a múlt hónapban indított vizsgálatot az illetékes hatóság, amely arra jutott, hogy betegségét és így halálát is a kozmikus sugárzás okozta.
A légiutas-kísérő 1995 és 2021 között évente mintegy 1022 órát töltött a levegőben, melynek felében hosszú távú járatokon utazott európai és amerikai célállomásokra.
Az ilyen utak során a repülőgép gyakran halad el az Északi-sark közelében, ahol a kozmikus sugárzás általában a normál szint ötszörösét is eléri, mivel az űrből érkező különféle sugárzások ellen védő légkör ott ritkább.
A kozmikus sugárzás ugyan csekély mértékben van hatással az átlagos utazókra, de az eset aggodalmat váltott ki a légi közlekedési szektor dolgozói körében. A helyi nukleáris biztonságért felelős bizottság mérése szerint a légiutas-kísérőket 2017 és 2021 között évente átlagosan 5,42 millisievert (mSv) maximális sugárzás érte, ami a normál szint több mint ötszöröse.
A Korean Air az eljárásban azzal érvelt, hogy a repülőgépek személyzetének egyik tagját sem érte az évi megengedett 6 millisievertnél több sugárzás, valamint, hogy a meghalt légiutas-kísérő betegsége és a kozmikus sugárzás között nem bizonyított az összefüggés.
A hatóság elutasította a légitársaság állításait, kijelentve, hogy jelentős a korreláció a betegség és az áldozatot az évek alatt ért, felhalmozódott sugárzás, továbbá a rendszeres hosszú távú repülés egyéb káros egészségi hatásai között.
A címlapi kép illusztráció!