A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
2
Bronzérem
1
HUNMagyarország
21:05VízilabdaMagyarország-Japán
HUNMagyarország
22:03ÚszásSzabad 4 x 200m
NyílNyíl

A valaha felfedezett legrégibb dinoszaurusz csontvázak kerültek napvilágra a nagy esőzések miatt

Egy Herrerasauridae dinoszaurusz csontváz (nem az, amit Brazíliában fedeztek fel). A képen látható Herrerasaurus, mely a Boola Bardip Nyugat-Ausztráliai múzeumban van kiállítva, körülbelül akkor élt, mint az az egyed, ami mostanában került napvilágra a nagy esőzések miatt Brazíliában és amely még nincs hivatalosan azonosítva.
A paleontológusok a fosszíliát májusban São João do Polêsine községben egy rezervoár mellett találták, amiről július 17-én számoltak be a The Associated Press magazinban. A dinoszaurusz, melyet hivatalosan még nem azonosítottak körülbelül 233 millió éves és a triászkorabeli Herrerasauridae ragadozó családhoz tartozik - írja a Live Science.

.A tudósok még vitatkoznak a bizonyítékokon. A legrégibb vitathatatlan dinoszaurusz fosszília körülbelül 231 éves és néhány új, különböző csoportoktól származó csontokat tartalmaz, köztük a Herrerasauridae csoportét. Vannak azonban régebbi fosszíliák egy vitatott, a Nyasasaurus dinoszaurusztól, mely körülbelül 240 millió évvel ezelőtt élt.

Az újonnan felfedezett dinoszaurusz majdnem teljesen konzerválódott. Ha a példány valóban 233 millió éves Herrerasaurid, akkor ez segíteni fog a tudósoknak megfejteni a dinoszaurusz családfa alapját.

A fosszília segíteni fog a tudósoknak jobban megismerni, hogy a ragadozó dinoszauruszok első hulláma hogy foglalta el a tápláléklánc csúcsát. Az eged körülbelül 2.5 méter hosszú lehetett, de a faja nőhetett még nagyobbra is.

Ez egy ragadozó, kétlábú állat, tehát a hátsó lábain járt és valószínűleg a kezei szabadok voltak, azzal nyúlt a prédáért. Nem mondhatjuk, hogy elérte a maximum méretét. Bár a példány 2.5 méter hosszú volt, voltak egyedek ebben a csoportban, melyek elérhették az 5-6 métert.

Rodrigo Temp Müller, a Santa Maria Szövetségi egyetem paleontológusa, az ásatás vezetője és kollégái azután találták a fosszíliát, miután az esőzések felgyorsították a természetes eróziót Rio Grande do Sul államban. A régióban idén rekord mennyiségű esőzés volt, ami áradást idézett elő és legalább 182 ember halálát okozta.

Egy Herrerasauridae dinoszaurusz csontváz (nem az, amit Brazíliában fedeztek fel).  A képen látható Herrerasaurus, mely a Boola Bardip  Nyugat-Ausztráliai múzeumban van kiállítva,  körülbelül akkor élt, mint az az egyed, ami mostanában került napvilágra  a nagy esőzések miatt Brazíliában és amely még nincs hivatalosan azonosítva.
Fotó: Live Science

A helyszín, ahol Müller és kollégái dolgozik, a Quarta Colonia Geopark része, ami a dinoszaurusz fosszíliákról ismert. Az esőzések miatt a kutatók igyekeznek, hogy kinyerjék a napvilágra került fosszíliákat, mielőtt elvesznek, vagy tönkremennek.

A sokat esik az eső, akkor a kis anyagok időnként elvesznek, mielőtt a kutatók megszereznék, tehát most siketniük kell, hogy megmentsenek minden anyagot, ami felszínre került.

(Forrás: Live Science: https://www.livescience.com/)