A USS Stewartot 1919-ben építették és Charles Stewart ellentengernagyról nevezték el, aki számos hadihajó kapitányaként szolgált az 1800-as években. A szellemhajó a második világháború kitörése előtt az ázsiai flottában szolgált a Fülöp-szigeteken és a kínai vizeken járőrözött. Az amerikai-brit-holland-ausztráliai parancsnokság részeként súlyos károkat szenvedett 1942-ben a Holland Kelet-Indiában, a Bali közelében lévő Badung-szorosnál vívott csata során.
A USS Stewartot egy Surabayában lévő úszó szárazdokkban helyezték el javítás céljából, az állandó ellenséges légitámadások és a fogság veszélye miatt azonban a haditengerészeti hatóságok a hajó és a szárazdokk elsüllyesztésére kényszerültek. A szellemhajót 1942. március 25-én törölték a haditengerészet listájáról, és nevét egy új romboló kísérőhajóhoz, a USS Stewarthoz (DE-238) adták
– mutattak rá a szakemberek a HeritageDaily online tudományos portálnak.
A Japán Császári Haditengerészet majdnem egy évvel az elsüllyesztés után megmentette a USS Stewartot (ám a szövetséges erők tudta nélkül), megjavította a hajótestet és 102-es számú őrhajóként (PB-102) állította újra hadrendbe.
A haditengerészeti hírszerzés egyszer csak jelentéseket kezdett kapni egy „csendes-óceáni szellemhajóról”, amely a leírás szerint pont úgy nézett ki, mint egy amerikai hadihajó, de a Japán Császári Haditengerészet zászlója (a Felkelő Nap zászlója) lobogott a fedélzetén.
Az amerikai megszálló erők 1945-ben megtalálták a USS Stewartot a Kure melletti Hiro-öbölben.
DD-224 néven újra hadrendbe állították az amerikai haditengerészetnél, majd visszatért az Egyesült Államokba, de csak azért, hogy:
Az USS Stewart Kalifornia partjainál süllyedt el, ahol a SEARCH, az Ocean Infinity, az Air/Sea Heritage Foundation, a NOAA Office of National Marine Sanctuaries és a Naval History and Heritage Command (NHHC) kutatói a közelmúltban autonóm víz alatti járművek (AUV) segítségével újra felfedezték a roncs helyét.
Ezeket a legmodernebb, pilóta nélküli tengeralattjárókat – amelyek mindegyike nagy felbontású szintetikus apertúrájú szonárral (HiSAS) és többsugaras echoszondás rendszerrel van felszerelve – úgy programozták, hogy egyszerre huszonnégy órán át tartó, kiterjedt és módszeres pásztázást végezzenek a tengerfenéken. Amikor az adatokat lekérdezték, egy elsüllyedt hajó megdöbbentő és félreérthetetlen képét mutatták több mint ezer méter mélyen a felszín alatt
– mutatott rá a SEARCH sajtóközleménye.
A közelebbi vizsgálat azt mutatta, hogy a USS Stewart még mindig nagyrészt sértetlenül, szinte függőlegesen fekszik a tengerfenéken. A szakemberek szerint ez a megőrzési szint kivételesnek számít egy ilyen korú hajó esetében. Így a szellemhajó az amerikai haditengerészet rombolóinak egyik legjobb állapotban fennmaradt példánya.