A Magyar Turizmus Rt. minden hónapban górcső alá vesz egy-egy fontos küldő országot. A január a kínaiaké. Ez a hatalmas ország mind fontosabb gazdasági és turisztikai partnere lesz Magyarországnak. Kínának Közép-Kelet-Európában Magyarország a legnagyobb kereskedelmi partnere. Ugyanakkor Kína egyik napról a másikra turisztikai nagyhatalommá válik: a mind fogadó, mind küldő területként jelentős ország 2004-ben a világ negyedik legkedveltebb desztinációja volt.
A turisztikai kapcsolatok terén mérföldkő volt az az intézkedés, amellyel Magyarország felkerült az úgynevezett engedélyezett turisztikai célországok közé.
A Sofitelben rendezett találkozón részt vettek a Kínai Köztársaság Magyarországon akkreditált diplomatái, gazdasági szakemberek, vízumügyekben illetékesek, az utazási irodák valamint a légi társaságok képviselői.
A Turisztikai Világszervezet becslései szerint Kína - Németország, Japán és az Egyesült Államok után 100 millió kiutazással 2020-ra a világ negyedik legfontosabb küldő országa lesz. A kiutazó turizmus szempontjából Kína legfontosabb területei Peking, Sanghaj és Kanton térsége, ahonnan a tehetős utazók magas szintű szolgáltatásokat vesznek igénybe.
Európát jellemzően 10-15 napos utazás keretében keresik fel. Az egy utazásra jutó költés megközelítőleg kétezer dollárra rúg. Magyarország regionális együttműködése ezért kiemelkedően fontos Ausztriával és Németországgal - hangzott el az előadásokon -, hiszen így Magyarország is egyik állomása lehet a kínai turistacsoportok körutazásának.
A légi közlekedés a távolságok miatt kulcskérdés. Az Air China 2003-ban nyitotta meg budapesti képviseleti irodáját, amely a bécsi mellett a második a régióban. 2004. augusztus 2-án a Malév és a Hainan Airlines közös üzemeltetésével megindult a közvetlen járat Budapest és Peking között.
Jelenleg Budapesten kívül, a térségből csak Bécsnek, illetve heti egyszer Bukarestnek van közvetlen légi összeköttetése Kínával. Ez - olvasható a turisztikai összefoglalóban - nem elégíti ki az igényeket, ami azt eredményezi, hogy az utazások olykor nyugat-európai átszállással történnek. A hivatalos anyag azt is hangsúlyozza, hogy a létező Budapest-Peking légijárat támogatása, fenntartása kiemelt magyar érdek.