A Balaton partján egy japán hölgy kóstolgatja a halászlét és a finom Balaton-felvidéki bort, majd ugyanő napraforgók közt táncol, nem sokkal később pedig a kalocsai hímzést tanulmányozza. A turisztikai kisfilm, amelyet több nagy japán tévécsatornán is levetítettek, nem fikció: a szigetországból minden évben tekintélyes számú turista érkezik Magyarországra.
Kiss Kornélia, a Magyar Turizmus Zrt. képviseletében elmondta, hogy a hazai beutazó turizmusban 1995 és 2005 között a japán vendégéjszakák száma a kétszeresére emelkedett, 2005-ben - a kereskedelmi szálláshelyek vendégszáma alapján - Japán a nyolcadik helyen szerepelt. Egy japán turista átlagosan 2,3 napot töltött el Magyarországon. Az ázsiai országból érkezők 100 vendégéjszakából 97-et szállodában, 78-at pedig Budapesten töltenek.
Magyarország egyre tekintélyesebb helyet foglal el a japán médiában: egy tízmilliós példányszámú napilapban kettő, az Elle magazin japán kiadásában pedig tizenegy oldalt szenteltek hazánknak - számolt be Kósa Bálint, a Japán külképviselet vezetője.
A turisztikai szakember elmondta, hogy Magyarország állandó résztvevője a JATA-nak, Ázsia legnagyobb turisztikai kiállításának, legnagyobb vonzerejét pedig a földrajzi elhelyezkedése, a kitűnő ételei és a hagyományos magyar-japánok barátság jelenti.
A hátrányok között említette a közvetlen légijárat hiányát, a hiányos tájékoztatást és a nyelvi nehézségeket, a túlszámlázó taxisokat, és a kiszolgálás minőségét.
A 2006-os rekordév lehet a japán külföldi utazások tekintetében, ebből Magyarország is szeretne profitálni, főleg a vidéki- és a wellness-turizmus révén.