A kompozit anyagokból készülő repülőgépek első példányát várhatóan a Boeing készíti majd el, amely a lassan kiöregedő 737-es közepes méretű repülőgépét szeretné új megoldásokkal rendelkező gépekre lecserélni.
Ezek a kompozitok két vagy több, különböző tulajdonságú anyag elegyítéséből jönnek létre, különösen erősek és korábban olyan területeken használták őket, mint például a teniszütők, vagy a versenykerékpárok küllője. A repülőgép anyaga szénszálas műanyag, ami erősebb és könnyebb a repülőgépekhez manapság használt alumíniumnál.
Az új anyagok segítségével jelentősen csökken a repülőgépek súlya és ezáltal csökken a fogyasztásuk is. A Boeing várakozásai szerint az új 787-es Dreamliner 20 százalékkal gazdaságosabb lesz mint a jelenleg is üzemben lévő 767-es típus. A repülőgép természetesen nem kizárólag ilyen anyagokból épül majd fel - csupán az anyagok 50 százaléka lesz újszerű -, de még így is olcsóbb lesz az előállításuk, illetve az üzemeltetésük is.
A Boeingnél jelenleg azon dolgoznak, hogy elérjék az új repülőgép tervezett súlyát. A cégnek egyébként eddig 360 megrendelése érkezett az új 787-es gépre. A Boeing kompozit repülője ugyan drágábba az Airbus hasonló kategóriájú gépénél, de szakértők szerint ennek ellenére népszerűbb lehet majd a megrendelők körében, éppen az alacsonyabb fogyasztása miatt.
A 787 Dreamliner várhatóan 2007 közepén indul első útjára, és iparági szakértők szerint sikeres tesztrepülések esetén forradalmasíthatja a légiközlekedést. Az új repülő a tervek szerint 2008-ban állhat forgalomba - írja a CNN Travel.