A magyar lakosság eközben több mint 7,6 millió alkalommal utazott külföldre. A külföldre tett utazások 63 százalék egynapos, 37 százaléka többnapos volt. A külföldi látogatók 2006 első félévében 394 milliárd forintot költöttek el Magyarországon. Az első félévben a külföldre látogatók több mint 207 milliárd forintot költöttek el utazásaikra.
A KSH tájékoztatása szerint 2006 első félévében az előző év azonos időszakához képest 17 százalékkal nőtt az egy napra Magyarországra látogatók száma. Az 1-3 napra látogatók száma 5 százalékkal nőtt, a négy vagy annál több napra érkezőké 26 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
A külföldi látogatók által eltöltött összes idő 2006 első félévben, 2005 azonos időszakához képest 7 százalékkal, 42,2 millió napra emelkedett. Az egy napra ide látogatók több mint kétötöde csupán átutazik az országon.
A szomszédos országok közül túlnyomórészt az előző időszakhoz hasonlóan Románia, valamint Szerbia és Montenegró állampolgárai voltak a legfőbb tranzitutazók. Az egy napra beutazók többsége Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezett. A turisztikai céllal érkezők aránya 18 százalék, egytizedük üzleti céllal tartózkodott Magyarországon.
A külföldiek által a leglátogatottabb turisztikai régió 2006 első félévében Budapest és a Nyugat-Dunántúl volt.
A külföldi látogatók 2006 első félévében 394 milliárd forintot költöttek el Magyarországon. Az egynapos látogatásokból származott a bevételek 27százaléka, 108 milliárd forint. A több napra ide látogatók 286 milliárd forint értékben vettek igénybe turisztikai szolgáltatásokat. Kiadásaik nagy része, 61 százaléka a szabadidős utakhoz, 24 százaléka pedig az üzleti utakhoz kötődött. A külföldiek kiadásaiban a legnagyobb tétel a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatások, valamint a különböző termékek és szolgáltatások vásárlása volt.
A magyar állampolgárok 2006 első felében 7,6 millió alkalommal utaztak külföldre. Tavalyhoz képest kismértékben növekedett az egynapos utazások száma, míg a többnapos látogatások esetében visszaesés tapasztalható, ezért további arányeltolódás figyelhető meg az egynapos utazások javára. Az egynapos utazások majdnem felét, 47 százalékát vásárlási céllal tették. A turisztikai motivációjú utazások az egynapos utazásoknak csak 34 százalékát képviselték, míg a többnapos utazásoknál - 81 százalékkal - ezek alkották a túlnyomó többséget.
Jelentős volt a munkavégzés célú kiutazások aránya. Ezen utak az egynapos utazásoknál 15 százalékot, a többnaposoknál 12 százalékot jelentettek. A lakosság 23,3 millió napot töltött el külföldön, ennek 21 százalékát egy-, 79 százalékát többnapos látogatásokon. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 7 nap volt.