A megdöbbentő eredményekkel szolgáló tanulmány nyomán brit politikusok most azt vizsgálják, hogy miként lehetne csökkenteni a fapadosok iránti igényt, illetve azt elérni, hogy az emberek ne ragaszkodjanak kizárólag a diszkont járatokhoz.
A riport készítői sürgetik a döntéshozókat, hogy emeljék a légi iparágra kivetett adókat, de hangsúlyozzák, hogy erre csak a szektor rohamos növekedésének lassítása miatt lenne szükség. A kutatók legfőbb indoka, hogy a század közepére várhatóan a légiközlekedés bocsátja majd ki a legtöbb káros hatású gázt.
A jelentés leszögezi többek közt, hogy a legvisszafogottabb becslések szerint is a légi iparág használja fel az Egyesült Királyság szénkészletének legnagyobb részét, még a várható technológiai fejlődés figyelembevételével is. A tanulmány készítői szerint ez a jelenség egyre inkább ismertté válik a lakosság körében, ugyanakkor a helyzet javítására való törekvések heves ellenállásba ütköznek a légitársaságok részéről.
A kutatók szerint a légiközlekedés megadóztatására egyszerű és már ismert módszerek állnának rendelkezésre, például az utasok száma után fizetendő adó emelésével. A brit kormány által preferált megoldás, hogy a légi iparág is beletartozzon az Európai Unió Emisszió-kereskedelmi rendszerébe, meglehetősen bonyolult folyamat lenne, bevezetése hosszú évekig tartana és a végeredmény is bizonytalan.