Az utóbbi két évben a gasztronómiának, mint utazási motivációnak a jelentősége növekedett. Jelentősen emelkedett a borkóstolós és ínyenc programok, fesztiválok látogatottsága: míg 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3 százaléka, addig 2006-ban már 42,78 százaléka vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken.
A Nagy Ízutazás 2006 programsorozatról a megkérdezettek 35,7, míg a Nyitott Pincék Napja akcióról 17,4 százalékuk hallott. A Nagy Ízutazás programok résztvevői jellemzően magasan kvalifikált, gazdaságilag aktív, jó jövedelmi helyzetű, fiatal vagy középkorú férfiak, akik nagyvárosban laknak.
A megkérdezettek 79,3 százaléka szerint a tavalyi kampányévnek köszönhetően növekedett a magyar borok és a gasztronómia ismertsége a hazai vendégek körében.
A vendégek száma a féláras Torkos Csütörtök nevű akciónak köszönhetően mindenütt emelkedett, ezzel párhuzamosan pedig nőtt a vendéglők, éttermek forgalma. A Torkos Csütörtök akció keretében február 22-én, csütörtökön várják a vendégeket a programban részt vevő éttermek.