A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
NyílNyíl

Szövetségbe tömörülnének a fapadosok

Vágólapra másolva!
Közös foglalási rendszer létrehozásával kíván szövetségre lépni több európai olcsó légitársaság. A "Welt am Sonntag" jelentése szerint a Köln/Bonn repülőtér a Germanwings, a TUIfly és az easyJet légitársaságokkal közösen készít elő egy ilyen rendszert, amely már az idén megkezdheti működését. A fapadoskra rá is fér az erősítés, ugyanis 36 európai cégből csupán öt nyereséges.
Vágólapra másolva!

A fapados légitársaságok egészen mostanáig nem tömörültek szövetségbe, ilyen jellegű szervezetet - amilyen például a Oneworld vagy a Star Alliance is - eddig csak a világ hagyományos légitársaságai építettek ki.

Egy légiszövetség létrehozásához azonban a diszkont légitársaságoknak számos problémát kell megoldaniuk: például az útlemondásokkal, vagy a tranzitutasok szállodai elhelyezésével kapcsolatban. Gond lehet az is, hogy a fapadosok általában nem várnak az elkésett utasokra.

Tavaly 5,9 százalékkal nőtt a légi utasforgalom a világon, ez elmarad a 2005-ös 7,6 százalékos bővüléstől - közölte a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, a IATA.

A tavalyi év pozitív volt a világ légiközlekedési cégei számára: öt súlyosan deficites esztendő után az ágazat immár közel került az egyensúlyi helyzethez, hiszen a teljes veszteség mindössze 500 millió euró körül alakult, a várt 1,7 milliárd euró helyett - nyilatkozta a Le Soir című belga lap múlt szerdai számában Giovanni Bisignani, a IATA vezérigazgatója. A viszonylag csekély veszteség azért is különösen nagy eredmény, mert eközben 21 milliárd euróval nőtt az üzemanyagköltség a magas olajárak miatt.

Bisignani szerint az idén - 2001 óta először - az IATA-hoz tartozó légitársaságok végre globálisan is újra nyereségre számíthatnak, mintegy 2,5 milliárd euró értékben. A legjobb piac az európai: itt a légitársaságok már tavaly is 1,8 milliárd euró nyereséget könyvelhettek el, s a 2007-es várakozások 1,5 milliárd euróról szólnak. Az Egyesült Államok ellenben továbbra is nehéz helyzetben van: itt tavaly 3,7 milliárd eurós értéket ért el a veszteség, s bár az idén óriási előrelépés várható, az IATA még mindig 200 millió eurós veszteséget jósol.

Ami a 2007-es év várható eseményeit illeti, Bisignani szerint továbbra is kérdés, hogy alakulnak az olajárak, hiszen tavaly ez a tétel a szektorban óriási összeget, 112 milliárd dollárt jelentett. Azonban - mint a vártnál jobb 2006-os eredmények is mutatják - úgy látja, hogy a légitársaságok meg tudnak küzdeni ezzel a kihívással.

A vezérigazgató a fapados légitársaságok és a hagyományos cégek közötti versenyről szólva azt mondta, hogy az IATA-hoz tartozó hagyományos légitársaságok nagy része jelentős erőfeszítéseket tett, s immár jobban meg tud küzdeni ezzel a konkurenciával. Noha Európában, illetve az Egyesült Államokban a "fapados" légitársaságok a piac 25-28 százalékát jelentik, Bisignani szerint megszűnt számukra a "karnevál": sok útvonal immár foglalt, s e cégek is nehézségekkel küzdenek. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy például a 36 európai fapados légitársaság közül csak 5 nyereséges.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!