Az új tulajdonos tervei szerint a repülőteret önálló "Airport City"-vé fejlesztik, hotelekkel, parkolókkal, konferencia-, illetve üzleti és kereskedelmi létesítményekkel. A BA 2011-ig több mint 261 millió eurót költ fejlesztésre: egyebek között összeépítik a 2A és a 2B terminált, és új cargo-terminált, valamint parkolóházat építenek.
A BA sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy bővítik a diszkont légitársaságokat kiszolgáló 1-es terminál kapacitását is: új csarnokot építenek az érkező utasok kiszolgálására, a meglévő csarnok pedig az induló forgalmat bonyolítja le. A hosszabb távú tervek között szerepel egy C-terminál megépítése is.
Reinhard Kalenda, a BA vezérigazgatója elmondta, hogy a kapacitásnövelés érdekében a 2A és a 2B terminálon új mólókat építenek, 16 utashíddal. Véleménye szerint a légitársaságoknak felszámított ferihegyi díjak versenyképesek, ezért a járatok számának növelését nem a díjak csökkentésével, hanem az új útvonalakhoz, illetve kapacitásnöveléshez nyújtott kedvezményekkel kívánják elérni.
A kapacitások növelésével 2015-re 20 millióra, 2025-re pedig 30 millióra nőhet a repülőtér kapacitása - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy az utasszám növekedésének elmúlt évekbeli magas üteme természetesen csökkenni fog. Az utóbbi 15 évben éves szinten átlag 11 százalékkal nőtt a forgalom Ferihegyen, és bár a BA éves előrejelzést nem készített, várakozásuk szerint évi 5-6 százalékkal nőhet az utasok száma a jövőben.
A vezérigazgató a beruházások pontos ütemezését korainak tartotta ismertetni, azt azonban elmondta: hogy a cargo-beruházás még az idén megkezdődhet és várhatóan 2009-re elkészül az első fázis.