Veszélyben lehetnek a leszálló gépek Ferihegyen

Vágólapra másolva!
A légiirányítók egyik szakszervezete szerint Ferihegyen pontatlanul működik egy mérőműszer, ami veszélyeztetheti a leszálló gépek biztonságos földetérését, a HungaroControl Zrt. azonban cáfolja az érdekképviselet állítását.
Vágólapra másolva!

A Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete (MLSzSz) hétfői közleményében arról tájékoztatta a távirati irodát, hogy szombaton a GermanWings légitársaság repülőgépe átstartolt, miután a kapitány az erős hátszél miatt veszélyesnek ítélte a leszállást. A biztonságos leszállásért felelős légiirányítás az erős hátszélről hivatalosan nem tudott a szakszervezet szerint, mivel a pár éve vásárolt, erre a célra szolgáló eszköz megfogalmazásuk szerint pontatlanul működik.

A szakszervezet állítása szerint az erős hátszél miatt, több gép is nehézkesen, már-már az átesés határán ért földet a repülőtéren. Hozzáteszik: az irányításnak volt tudomása a légiközlekedés biztonságát veszélyeztető, kedvezőtlen széljárásról, és ezért az irányítók javasolták a pályairány megváltoztatását, a főnökük, hivatkozva a berendezés által közölt értékekre, ehhez nem járult hozzá. A szolgálatos irányító ezért jelentést is írt az ügyről - áll a közleményben.

A HungaroControl Zrt. a távirati iroda kérdésére ismertette az esetet, közleményük szerint október 27-én az egyik légitársaság Airbus A320-as repülőgépének kapitánya úgy döntött, hogy a leszállási manővert nem fejezi be, mivel a repülőgép helyzete eltért az optimálistól. Ezért a leszállási manővert megismételte, és a következő megközelítésből rendben leszállt. Hozzáteszik, hogy az ilyen "átstartolásnak" nevezett manőver normál eljárás, a leszállásra való felkészülés során a pilóták minden esetben áttekintik az adott repülőtérre érvényes átstartolási eljárásokat.

Azok a műszerek, amelyek a futópálya földet érési zónájában a széladatokat mérik ezen a napon is pontosan működtek - hangsúlyozza a társaság. Megjegyzik azt is, hogy a jogszabályoknak és a szakmai szabályoknak megfelelően a talajszél függvényében kell az illetékes szolgálatnak a pályairányt meghatároznia. Ebben az esetben is ennek megfelelően jártak el a légiirányítók - szögezik le.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!