Az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai légi incidense január 17-én történt a londoni Heathrow repülőtéren, a British Airways légitársaság egyik óriásgépével. A BA Pekingből érkező Boeing 777-esének két hajtóműve a leszállás utolsó perceiben - egyelőre rejtélyes okokból - nem reagált a teljesítmény fokozását célzó utasításokra, és a szinte tolóerő nélkül maradt gép épphogy elérte a lakónegyedekkel, szállodákkal sűrűn körbeépített, hatalmas forgalmú repülőteret.
A 136 utast és 16 fős személyzetet szállító gép a déli leszállópálya elejétől 360 méterre, a repülőtér kerítése és a közvetlenül mellette húzódó, négysávos gyorsforgalmi út felett mindössze 5-6 méterrel átvitorlázva, a füvön ért földet, a légikikötő legszélén.
A 150 tonnás gép egyik fő futóműve a puha, sáros talajba süppedve azonnal letört, a másik átütötte a szárnyat és a benne lévő üzemanyagtartályt, tűz azonban nem tört ki. A Boeing - mély árkot szántva a földbe - éppen a leszállópálya elejéig csúszott, ahol félig keresztbe fordulva megállt. Az utasokat a vészcsúszdákon menekítették ki; négy személy könnyebben megsérült.
A repülőgép szárnyai és a törzs egyes elemei súlyos szerkezeti károsodást szenvedtek; a gép nyilvánvalóan kijavíthatatlanul tönkrement.
A brit légibaleset-vizsgáló hatóság (AAIB) hétfő este közzétett, még nem végleges jelentése szerint egyelőre azt lehet megállapítani, hogy mi nem okozhatta az incidenst. A szakértők szerint a hajtóművekben nem volt mechanikai meghibásodás, emellett kizárható az is, hogy madár csapódott volna a motorokba.
Az AAIB ugyancsak kizárta annak lehetőségét, hogy esetleg jég kerülhetett a hajtóművekbe. A hatóság szerint a vizsgálat ezután a repülőgép üzemanyag-ellátó rendszerére összpontosul.
Az incidens után nyilatkozó szakértők sorra fejezték ki értetlenségüket a baleset kapcsán. A Boeing 777-es a világ legkorszerűbb típusai közé tartozik; egyetlen példánya sem szenvedett balesetet azóta, hogy ezt a modellt 1995-ben kereskedelmi forgalomba állították.
Az érintett gép Rolls-Royce Trent 800-as hajtóművekkel volt felszerelve, és iparági szakértők szerint ezzel a hajtóműtípussal sem történt még soha ilyen eset. Heathrow-n 1972 óta nem fordult elő súlyosabb légi incidens.