Az utascsarnokot, amelynek kizárólagos használója a British Airways, március közepén avatta fel II. Erzsébet királynő, de a forgalom csak csütörtökön indult meg. A problémák azonnal jelentkeztek: már az első érkező járatok utasainak gyakran két-három órát kellett várniuk csomagjaikra, több járat pedig az utasok poggyászai nélkül szállt fel.
Más gépek többórás késésesekkel indultak a csomagelosztó rendszer teljes összeomlása miatt, a British Airways délelőtti budapesti járata is csaknem két órát késett.
A British Airways délutánig 34 járatot volt kénytelen törölni a terminál működési fennakadásai miatt. A BA ugyanakkor közleményt adott ki, amelyben néhány kisebb problémának minősítette a zűrzavart.
A légitársaság szerint ezek a problémák nem voltak váratlanok, tekintettel arra, hogy a csütörtökre virradó éjjel lezajlott átköltözés a történelem egyik legnagyobb és legbonyolultabb repülőtéri költözködése volt. Az éjszaka folyamán a BA 27 repülőgépet és több mint ezer különféle kiszolgáló járművet vitt át az általa eddig használt három másik terminálról az ötösre.
Az új utascsarnok - amely két épületből áll - Nagy-Britannia legnagyobb fedett épületegyüttese. Az 5A terminál 396 méter hosszú, 176 méter széles és 40 méter magas; az 5B 442 méter hosszú, 52 méter széles és 19,5 méter magas. A Heathrow nyugati szélére épített létesítmény teljes területe 260 hektár, nagyobb, mint a híres londoni Hyde Park. A terminál évi 30 millió utas fogadására és indítására alkalmas.
A Heathrow éves utasforgalma eddig is jóval 60 millió felett volt, de az új utascsarnok megnyitása jórészt csak átcsoportosítást jelent, kapacitásbővítést kevésbé, mivel a London nyugati határában fekvő repülőtérnek továbbra is csak két kifutópályája van, amelyek 98 százalékos kihasználtsággal működnek. Napirenden van a harmadik pálya megépítése, de ez a terv a helyi lakosság és a környezetvédő csoportok erős ellenállásába ütközik.