A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete, a korábban már többször bevált módszerrel, azaz híres sportolók aktív közreműködésével hívja fel a figyelmet a magyarországi látnivalókra, illetve az euró árfolyama miatti árelőnyre - olvasható a Turizmus Bulletin hírlevelében.
Dárdai Pál, a berlini Hertha BSC és Hajnal Tamás, a Borussia Dortmund játékosa az árelőny mellett a magyar tájak szépségéről és változatosságáról, illetve az egyedülálló hazai egészségturisztikai kínálatról nyilatkoztak. A közleményt Németországban 24 hírügynökség, 158 újság, 241 Tv és rádióadó, illetve több száz online hírportál kapta meg. A kampányhoz új - konkrét összehasonlító árakat tartalmazó - rész is tartozik a Turizmus Zrt német nyelvű honlapján.
Nem ez az első eset, hogy híres magyarok ismertségét és népszerűségét próbálja kihasználni a Magyar Turizmus Zrt. A szervezet 2004-es marketingtervében szerepelt, hogy híres magyarokkal kellene népszerűsíteni Magyarországot és az itteni turisztikai attrakciókat. A tervben Rubik Ernő, Habsburg Ottó, a sakkozó Polgár lányok és Tony Curtis neve is szerepelt, de rendszeresen felmerül különböző szépségkirálynők neve is.
A 2005-2006-hos kampányban is több híresség bukkant fel, köztül például Lázár Vilmos világbajnok fogathajtó, vagy Rost Andrea, operaénekesnő, de híres borászok, vagy a Malév pilótái is megjelentek a plakátokon, fotókon.
A leghíresebb próbálkozás éppen a magyar származású színész, Tony Curtis bevetése volt, akivel egy Budapestről szóló image-filmet forgattak. A két reklámfilm Budapest nevezetességeit és a magyar gasztronómiát mutatta be az Egyesült Államokban a CNN és az NBC csatornákon.
A reklámokkal az 55év feletti amerikaiakat célozták meg, akik minden más korosztálynál többet költenek külföldi nyaralásra. Az országimázs-filmek végül sikeresnek bizonyultak, mivel a bemutatásuk évében, 2004-ben, augusztus végéig 16 százalékkal több amerikai érkezett Magyarországra, mint egy évvel korábban.
A Laky Zsuzsa szépségkirálynőt ábrázoló óriásplakátok, valamint a Tony Curtis szereplésével készült reklámfilmek összesen 400 millió forintba kerültek, ugyanakkor a Magyar Turizmus Zrt.-nek 80 milliárd forintos pluszbevételt hoztak.