A légiirányítók október 21-én elvesztették a rádiókapcsolatot a Northwest Airlines 188-as járatával, amely 147 utassal a fedélzetén a minneapolisi nemzetközi repülőtérre tartott. A pilótafülkével 90 percen át nem sikerült kapcsolatot létesíteni, mire végül a légiforgalmi irányítók tudtak beszélni a pilótákkal. A gép addigra már 240 kilométerrel túlrepült a repülőtéren.
Az eset után olyan hírek terjedtek el, hogy a pilóták veszekedtek egymással, később azonban bevallották, hogy a laptopjaikkal voltak elfoglalva, s épp a légitársaság új menetrendjét, illetve a pilóták beosztását böngészték. Eközben nem vették észre sem a műszerek figyelmeztetését, sem az irányítók utasításait - írja a The Washington Post.
Az amerikai szövetségi légügyi hatóság a szabályok súlyos megsértése és az emberi életek, valamint vagyontárgyak veszélyeztetése miatt bevonta a két pilóta repülési engedélyét. A hivatalos FAA-közlemény szerint az eset veszélyezteti a légiközlekedés és a szabályozó szervek megítélését is. Az ilyen események különösen rossz hatást fejtenek ki, különösen ha figyelembe vesszük, hogy egyre csökken a járatok száma, a repülőjegyek ugyanakkor drágulnak és még a csomagokért is külön kell fizetni - áll a közleményben.
Az amerikai pilóták professzionalizmusát legutóbb egy februári eset kezdte ki, amikor egy kisebb utasszállító zuhant le Buffalo közelében. Később bebizonyosodott, hogy az 50 halálos áldozatot követelő balesetet a pilóta hiányos kiképzése okozta.
A laptopozó Northwest-pilótáknak 10 nap állrendelkezésükre a fellebbezéshez, de a Northwest tulajdonosa, a Delta Airlines a nyomozás végéig nem kívánja alkalmazni a pilótákat.