Az idei nyáron egyetlen éjszakán közel 450 ember jutott szokatlanul alacsony áron, mindössze 250 dollárért repülőjegyhez az Egyesült Államokból Európába tartó járatokra. Másnap az érintett légitársaság, a Delta észrevette, hogy a kelleténél jóval alacsonyabb árakon keltek el a repülőjegyek és még azon melegében visszaállította a rendes árakat. Az ultrakedvezményes árakhoz egyszerű módon lehetett hozzájutni: csak követni kellett a Twitteren egy bizonyos Rick Seaney-t, a FareCompare.com árösszehasonlító oldal ügyvezető igazgatóját.
Ez természetesen különleges eset, de nem járunk rosszul, ha mondjuk a United Airlines, vagy a legnagyobb amerikai fapados, a Jetblue követői leszünk a csevegőoldalon. A Twittert egyelőre még elsősorban az amerikai cégek használják ki tudatosan, de egyre több európai légitársaság is felismerte a mikroblog oldalban rejlő lehetőségeket.
A Twitter az átlagos felhasználók szerint nem más, mint egy furcsa közösségi oldal, ahol egy csomó exhibicionista ember közli a világgal, hogy éppen mit evett vacsorára, vagy milyen a pillanatnyi hangulata. Pedig, ha módszeresen használjuk az oldalt, rendkívül jó vásárt csinálhatunk például néhány utazási szolgáltatással.
Az a trükk, hogy megfelelően kell kiválasztani, kiket követünk, azaz kinek a bejegyzéseiről szeretnénk mindig értesülni. Ha ezt megtaláljuk, első kézből szerezhetünk hasznos és pénztárcakímélő információkat az oldalról. Ha jól választjuk meg a követendő twitterezőket, ingyenes szállodai tartózkodást is nyerhetünk, bónusz mérföldeket szerezhetünk a repülőjegyek után, vagy éppen a reptéri business-várókba nyerhetünk belépőt.
Ezeknél is hasznosabb, hogy az utazások során szerzett negatív tapasztalatokat egyrészt közzétehetjük a Twitteren, másrészt az érintett szálloda, légitársaság, étterem csatornáján közvetlenül a szolgáltatónak is jelezhetjük a hibát. Az azonnali nyilvánosság miatt az ilyen panaszokra általában a lehető legrövidebb úton reagálnak. Ha pedig figyelmen kívül hagyják a panaszos tweeteket, saját maguk alatt vágják a fát, mert a rossz hír azonnal elterjed a közösségben.
Ha biztosan tudjuk, hogy következő utazásunk alkalmával melyik országot keressük fel, érdemes az adott ország turisztikai hivatalának csatornáját követnünk. Remekül használható tweetek vannak a Visit Britain csatornáján, de egyébként a Magyar Turizmus Zrt. is működtet Twitter-csatornát a Magyarországra érkező turistáknak angol nyelven.
A légitársaságok közül érdemes a Lufthansa, vagy a British Airways tweetjeit figyelni, a magyar cégek közül a Wizz Airnek is van csatornája, igaz nem túl sűrűn frissül, a Malévnek ugyanakkor sajnálatos módon nincs.