Az elképzelés a Budapest Airport és a charter-járatokat üzemeltető utazási irodák tárgyalásán vetődött fel, ahol egyébként a repülőtéri díjak mérsékléséről egyeztettek. Mivel a charterek utasainak is ugyanazokat a szolgáltatásokat veszik igénybe, mint a 2-es terminálról üzemelő hagyományos, menetrendszerinti légitársaságok, ezért a Budapest Airport nem lát üzleti lehetőséget a repülőtéri díjak egyoldalú csökkentésében. Ugyanakkor a repülőtér üzemeltető felajánlotta, hogy közösen vizsgálják meg például az úgynevezett off-peak, azaz csúcsidőn kívüli kedvezményeket, vagy például a csomagban értékesített utak résztvevői számára biztosított a parkolási kedvezmények lehetőségét.
Az utasokat közvetlenül érintő javaslat, hogy a repülőtér egy úgynevezett ultra last minute kioszkot ajánl fel a számukra, ahol az utolsó 24 órára megmaradt utakat lehet értékesíteni - négy órás indulási határidővel. A tervek szerint a mindenki számára egyforma lehetőséget kínáló kioszk személyzetét az irodák közösen fizetnék, míg a helyet a Budapest Airport biztosítaná és állná a fenntartás költségeit is. A Nyugat-Európában több helyen már sikeresen üzemelő modell lényege, hogy a megmaradt utakat jelentős kedvezménnyel veheti igénybe az utas, ha mindegy neki, hogy mondjuk Egyiptomban vagy Görögországban köt ki. A tervek szerint az új kioszk 2010 májusától üzemelne.