Megéri az árát
A kerékpáros turisták igényei nem sokkal nagyobbak az átlagturistákénál, viszont egy-egy túra során csaknem 15 százalékkal többet költenek, mint egy "hagyományos" turista. A Magyar Kerékpáros Klub tanulmánya szerint ez azért lehetséges, mert kevesebb csomagot tudnak magukkal vinni, ezért több mindent kell a helyszínen megvásárolniuk. Ez azonban nem okoz gondot. Az olykor rendkívüli költségekkel járó felszerelések vásárlását elsősorban a középosztály és főként a kiemelkedően jó anyagi körülmények között élő fiatalok csoportja engedheti meg magának. Téves tehát az a feltételezés, mely szerint a kerékpárosok a filléres utazókat jelentik. A kerékpározás Európában, - és lassan idehaza is- elmozdul a magas minőségű turizmus irányába.
Bevált a nagyvárosi bérbiciklizés
Az aktív turizmuson belül kitüntetett helyet foglal el a kerékpározás, mely nem csak mint szabadidős turisztikai tevékenység, hanem mint rendkívül praktikus közlekedési eszköz is népszerű, főként Nyugat-Európa városaiban. A közösségi bérbicikli-rendszer ötlete például remekül ötvözi a városlakók és a turisták igényeit. Míg a helyiek munkába, vagy iskolába siketnek vele, a turisták városnézésre használják. A párizsi Velib-et nyaranta átlagosan 110-120 ezren veszik igénybe. Az első félóra ingyenes, a következő 30 perc 1 euró. Aki félórán belül leszáll a nyeregből, az a város 1450 bringatárolója közül ott parkolja le a kölcsönbiciklit, ahol akarja. A Velib célja, a rövid városi távolságok dinamikus áthidalása, és a néhány perces, maximum néhány órás használat igen népszerű, az ötlet pedig Parizs után Dijonban, Lyonban, Luxemburgban, Barcelonában, Helsinkiben, Stockholmban, Londonban, Montpellierben, Montrealban, Koppenhágában és Washingtonban is bevált.
Kényelmes a torontói buszokra szerelt biciklitartó
Észak- Amerika Amszterdamjában naponta körülbelül 300 ezer ülnek nyeregbe, közülük 150 ezren munkába is kerékpárral járnak. Érthető tehát, hogy a torontói városvezetés nagy hangsúlyt fektet az úgynevezett kommunális és rekreációs bicikli utak megkülönböztetésére, illetve azok szeparált továbbfejlesztésére. A torontói közlekedési vállat új szolgáltatása is jól illeszkedik a bringás városnézők igényeihez.
A kerékpárokat a városi buszok orrára erősített biciklitartókra helyezhetik és a forgalmas csomópontokat kikerülve a zöldövezetben folytathatják tovább a kalandozást. Mivel a város domborzata északi irányban, hol jobban, hol kevésbe emelkedik, az új szolgáltatással a meredekebb szakaszokat is könnyedén le lehet "csalni". A nagyvárosi Ride&Bike megoldás Chicagóban, Vancouverben, Washingtonban, Austinban, Mineapolisban és Hustonban is bevált.
Eddig vadászni kellett a biciklis útikönyveket az eBay-en
Mivel a szolgáltatók egyre nagyobb infrastruktúrával támogatják a biciklis turistákat, a Lonley Planet is újranyomja régi-új biciklis útikönyveit. Az LP-nél komolyan hiszik, hogy a kerékpáros kiadványok növelik a cég presztízsét és egyben felelős gondolkodásra ösztönözik a turistákat.A kiadó akkor döntött az újranyomás mellett, amikor egyik munkatársuk felfedezte, hogy az eBay-en csillagászati áron kínálják ezeket a könyveket, és hogy komoly érdeklődés mutatkozik irántuk. Míg egy átlagos Lonley Planet útikönyv ára körülbelül 20-40 dollár, addig az interneten régi kiadású ritkaságnak számító biciklis útikönyvek 80, nemritkán 140 dollárt is megérnek.
Bikehotel: gördülékeny a bringás bejelentkezés
A szállodák már évekkel ezelőtt rájöttek, hogy relatív kis ráfordítással könnyedén kiszolgálható a "jól fizető" bringás társadalom. Egyre nagyobb hajlandóságot mutattak a szállodák, miután a kutatásokból kiderült, hogy igényes szolgáltatásokért cserébe kerékpárosok igen magas költési hajlandóságot mutatnak. Amire szükségük van az a szokásosnál nagyobb reggeli, szerviz lehetőség, gyorsmosók és gyorsszárítók a szennyes ruháknak, és minimum őrzött biciklitároló. Nagyobb sikere van azonban azoknak a bike hoteleknek, ahol a turisták saját biciklijükkel aludhatnak. A közelmúltban megnyílt tajvani Yoho Bike Hotel a szobái elég tágasak ahhoz, hogy a sarokba állítsuk, vagy a falra erősített kampókra akasszuk a kerékpárt. A szálloda érdekessége, hogy főbejáraton begurulva a vendégek úgy is be tudnak jelentkezni a recepción, hogy közben le sem kell szállniuk a nyeregből. A halban található szaküzletben alkatrészeket és kiegészítőket vásárolhatnak, a bikespa-ban pedig mosást szárítást és olajozást végezhetnek a járműveiken.
Határokon átívelő bicikli utak
Szinte valamennyi kontinensen találunk ilyen jellegű kerékpárutakat, de hogy egy nagyszabású európai példánál maradjunk a London-Párizs bicikliút a maga 30 millió fontos költségével (csak az angliai oldalon) ígéretes beruházásnak tűnik. A párizsi Notre Dame és a londoni Szent Pál Székesegyház közötti távot három év múlva, úgy néz ki, bárki letekerheti. A Greenway/Avenue Verte a tervek szerint a 2012-es londoni olimpia idejére készülne el. A táv 218 mérföld, azaz körülbelül 340 kilométer, plusz a kompjárat hossza. A La Manche csatorna két oldalán már minden érintett kisvárosi önkormányzat rábólintott a tervekre.
Hasonló, határokon átnyúló bicikliút épül a Vajdaságban magyar-szerb együttműködéssel. A projekt célja nem csak a környezet és a természeti értékek védelme, hanem a kerékpáros és a falusi turizmus népszerűsítése is. Az épülő út a környező biciklis úthálózatokat is összekötné, ezzel lehetővé téve, hogy a térség bekapcsolódjon az EuroVelo kerékpárútvonalak életébe.
Tematikus biciklitúra: idén először Pompejii romváros túra
Európában utoljára a Mozart emlékév kapcsán állítottak össze nagyszabású tematikus biciklitúrát Mozart Radveg néven. Idén távolságban egy lényegesen rövidebb, de annál tartalmasabb kalandokban lehet része azoknak, akik a Pompejii bringás romváros túrára vállalkoznak. Az Amphiteatrum tértől a Villa Mysteries-ig mindössze négy kilométer a táv. Menet közben viszont érintenek néhány érdekesebb ásatási területet és a romvárostól elkalandozva, a túravezetők alig ismert "Vezúvpanorámás" helyekre kalauzolják a csoportokat. A túrát saját, és helyben bérelt kerékpárral is végigtekerhetjük.