Az [origo] hasábjain korábban már többször beszámoltunk róla, hogy a különböző légitársaságok, szállodák felfedezték maguknak a közösségi portálokat és mikroblog szájtokat, hogy ezek felhasználóit is megcélozzák ajánlataikkal. A nagy légi fuvarozók szinte mindegyike megjelent már a Facebook, vagy a Twitter oldalain és kifejezetten az itteni felhasználók számára kialakított tarifákkal, akciókkal bombázzák a közösséget.
Az amerikai Delta Airlines nemrégiben egy teljesen új szolgáltatást vezetett be. A Facebookon keresztül mostantól közvetlenül is foglalhatunk jegyeket a társaság járataira. A légitársaság ablakán keresztül úgy intézhetjük a foglalást, hogy eközben nem kell átnavigálnunk a Delta honlapjára.
A Delta ezzel párhuzamosan új alkalmazásokat is fejlesztett az iPhone felhasználók számára, amelyekkel például becsekkolhatnak a repülőtéren, követhetik a menetrendet, vagy parkolási emlékeztetőt kérhetnek, hogy megérkezés után könnyen megtalálják autójukat. Egyelőre csak néhány amerikai nagyváros repülőterén lehetőség van az úgynevezett eBorading pass, azaz az elektronikus beszállókártya használatára is, amikor a felhasználó közvetlenül az iPhone-jára kapja meg sms-ben a beszállókártyáját.
Bob Kupbens, a Delta alelnöke szerint azért volt szükség az új Facebook-fejlesztés elindítására, mert a légitársaság a saját honlapja mellett szeretne ott is megjelenni, ahol a potenciális utasok napi online aktivitásuk nagy részét töltik és ez pedig a Facebook. A Delta egy felmérése szerint a repülések közben a fedélzeti wi-fi használók döntő része utazás közben a Facebook oldalait böngészi.
A megszállott Facebook-felhasználók számára rossz hír, hogy ezt a közvetlen foglalási lehetőséget egyelőre csak a Delta kínálja, de mivel Budapestről éppen ez a légitársaság működtet közvetlen járat New Yorkba és így egy átszállással bármelyik amerikai nagyvárosba, az Egyesült Államokba készülő magyar turistáknak is hasznos szolgáltatás lehet, ha éppen nem akarnak a társaság honlapjára kattintani.
A Delta példáját várhatóan hamarosan más légitársaság is követi és egyre több hasonló foglalóablak jelenik majd meg a Facebookon és más közösségi oldalakon is. Az amerikai légitársaságok közül a Southwest, a Virgin és a jetBlue is használta már a Facebook, vagy a Twitter közösségét újabb utasok megszerzésére, az európaiak közül a British Airways, a Lufthansa, vagy az Austrian Airlines is aktív ezeken az oldalakon.