A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2
HUNKopasz Bálint
11:00Kajak-kenuKajak 1000m 1. forduló 3. futam
HUNSalim Omar Gergely
12:13TekvondoLucas Lautaro Guzman-Omar Salim
HUNLosonczi Dávid
12:30BirkózásRafig Huseynov-David Losonczi
HUNMagyarország
20:35VízilabdaItaly-Hungary
NyílNyíl

Afrikai asztroturizmustól a bakancsos milliomosokig - a jövő utazási trendjei

Vágólapra másolva!
A londoni World Travel Market (WTM) vásárra időzítve a napokban jelent meg a globális utazási trendeket prognosztizáló jelentés. Ennek tükrében a jövő nagy meglepetése Afrika és az űrturizmus kapcsolata, illetve Irak előretörése lehet. Nincs ugyanakkor semmi meglepő az okostelefonokra szánt utazási alkalmazások népszerűségében, a bakancsosok köre azonban a luxusutakon ellustult üzletemberekkel bővülhet.
Vágólapra másolva!

A recesszió hatásai még egyértelműen jelen vannak a globális utazási iparban, vélik a szakemberek. Caroline Bremner, az Euromonitor International turisztikai kutatásaiért felelős igazgatója a londoni WTM turisztikai szakvásár nyitónapján a közeljövőt illetően sem volt derűlátó. Szerinte jövőre meg is törhet az idén éppen csak magára találó nemzetközi turizmus lendülete. Az Euromonitor International által készített kutatás azonban hét új trendet is megjelöl, amelyekkel az turizmus képes lehet megnyerni magának az utazók egy újabb generációját, ráadásul mindezt a gazdasági bizonytalanság ellenére.

Ázsia: illatos márkák

Viharos gyorsasággal hódít teret az ázsiai piacokon az "illatmárkázás": egyes desztinációk és szállodák különleges illatokkal azonosítják magukat a vendégek előtt. A szakértők szerint a siker kulcsa, hogy a szolgáltatók - szállodák, légitársaságok, idegenforgalmi hivatalok - megfelelő egyensúlyt találjanak a természetes aromák és a mesterséges illatanyagok között illetve, hogy nem vigyék túlzásba azt. Egyes vélemények szerint meg kellene hagyni a választás lehetőségét is az utazók számára. Vagyis, hogy a szállodai bejelentkezéskor maguk az utazók dönthessék el, milyen illattal illatosítják majd a szobáikat.

Forrás: AFP
Provence, az illaturizmus fellegvára

Az illatmárkázás mellett az illatturizmus valójában valamennyi kontinensen hódít. Korábbi cikkünkből kiderül, hogy tájegységek, városok, sőt egyes városrészek is beszálltak az illatmarketingbe és saját parfümjeik mellett illattúrákat is szerveznek.

Afrika: szafari után űrturizmus

Miután Dél-Afrikában világszínvonalú űrtechnológiai központot alakítottak ki, a csillagászat iránt érdeklődők egyre nagyobb számban keresik fel az országot. A Kruger Nemzeti Parkban szervezett szafarik és állatlesek után az asztro-turizmus lehet a másik olyan népszerű program, ami minden korcsoportot érint, a független utazóktól a családosokon át az amatőr és profi csillagászokig.

Észak-Amerika: nélkülöző üdülések nagypénztárcájúaknak

Forrás: AFP

Az úgynevezett deprivációs turizmus azokról az üzletemberekről szól, akik szabadságuk ideje alatt megpróbálják fizikai teljesítőképességük határait megtalálni a lehető legszélsőségesebb körülmények között. Ezek az utazók azt vallják, hogy minderre egészségük érdekében, illetve belső egyensúlyuk megtartása céljából vállalkoznak. Főleg "bakancsos kalandokkal" és extrém túrázással (sivatagi, magashegyi) csábítják őket. A cél nem az önsanyargatás, hanem a próbatétel. A szakértők szerint az ilyen jellegű túrákat kínáló fürdők és kempingtáborok iránt növekvő érdeklődés várható a tehetősebbek körében is.

Egyesült Királyság: közel-keleti beruházók inváziója

Egyre nő a közel-keleti befektetők érdeklődése a brit utazási márkák iránt, legyen szó luxusszállodáról, utazási irodáról vagy kisgépekkel operáló luxus-légitársaságról. A közel-keleti tőke megjelenése pozitívan hathat a luxusmárkák nagy-britanniai terjeszkedésére, London pedig egyre inkább a "luxusutazók kedvenc új úti céljaként" pozícionálhatja magát. A karácsonyi bevásárló turizmus például már évek óta a luxusmárkák és a luxusáruházak sikerét mutatja.

Európa: utazási szolgáltatások mobiltelefonon

A GPS technológia térnyerésével az okostelefonok úgy tűnik, forradalmasítják az utazási iparágat. A statisztikák szerint az iPhone tulajdonosok 55 százaléka naponta 60 percet használja a készülékeiket nem telefonálásra. A legaktívabb felhasználók a turisták és az üzleti utazók, akik térben és időben egyre gyorsabban és gördülékenyebben alkalmazkodnak az adott város, vagy kontinens szolgáltatásaihoz. Taxi foglalástól, a járatinformáción és a szállodai becsekkoláson át a városnézésig, valutaváltásig és asztalfoglalásig mindent mobilon intéznek. Elsőként természetesen az üzleti utazók csaptak le a mobiltelefonok utazási célú alkalmazásaira, főleg a last minute foglalásokra fókuszálva.

Forrás: AFP

Az utóbbi egy évben viszont a szabadidős utazók is egyre többet használták mobiljukat utazási szolgáltatások elérésére. Ők is fogékonyak minden olyan praktikus új alkalmazásra, amely kényelmesebbé és gyorsabbá teszi az utazást és nyaralást: járatinformáció, autóbérlés olcsó benzin, éttermi akciók, kedvező áru belépők, városnéző akciók, valutaárfolyamok. Szintén iPhonnal nyílnának néhány éven belül a szállodai szobaajtók is. Az InterContinental Hotels Group megbízásából az Open ways által fejlesztet iPhonera, Blackberryre és Androidra egyaránt letölthető hangkódos "szobakulcs" azonban még csak a tesztelési szakaszban van - írja az USA Today. Az okostelefonok turisztikai kihasználásának a roaming költségek csökkenése adhat még nagyobb lendületet.

Közel-Kelet: Irak lehet a nagy nyertes

Irakba valósággal özönlenek az Öböl-országokból a befektetők, ezzel fellendül az üzleti turizmus, későbbiekben pedig a szabadidős turizmus is erőre kaphat. Irak tehát jó eséllyel küzd, hogy felkerüljön a világ turisztikai térképére. Az elmúlt időszakban például jelentősen nőtt Irakban a polgári légiközlekedés - azaz a rendszeres járatok - iránti igény is, így egyre többen keresnék fel az országot légi úton. Az európai légitársaságok közül a Lufthansa 1956-tól az Öböl-háború 1990-es kitöréséig üzemeltetett járatokat Bagdadba, Erbilbe pedig az Austrian Airlines, a Lufthansa csoport részeként már most is indít gépeket. A német társaság nyári menetrendjében már Bagdadot és Erbilt is integrálta globális hálózatába.

Forrás: [origo]
Uruk romvárosa Irakban

A bizakodóbbak szerint a babiloni függőkertek, Úr romvárosa, vagy Bászra, amit egykoron a kelet Velencéjének is neveztek, egy békésebb időben turisták tízezreit vonzhatná évente. A vállalkozó kedvű turisták ma már egyébként szervezett utakon tapasztalhatják meg milyen is valójában a hírekben szereplő Irakhoz képest az igazi Irak.

Latin-Amerika: járatlan utakon

kalmár csaba
Santa Marta, Kolumbia

Latin-Amerikában egyre népszerűbbek a kevésbé ismert, nehezen megközelíthető úti célok Kolumbiától Peruig. Ezek a feltörekvő desztinációk persze nem rendelkeznek megfelelő infrastruktúrával, ezért a fejlődésük is lassú, ugyanakkor pont ez a vonzerejük. Mivel a tengerpartoktól távolabb, a szárazföld belsejében hatalmas - a turizmus szempontjából - feltáratlan területek vannak, ez a régió óriási növekedési potenciállal rendelkezik - vélik az elemzés készítői.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!