A vonatos nyaralások reneszánszukat élik csaknem valamennyi kategóriában. Az egyszerű elővárosi közlekedéstől a kirándulóvonatokon és az InterRail hálózatokon üzemelő szerelvényeken át luxusgőzösökig bezárólag, mindenki igyekszik kihasználni a vasúti közlekedés ésszerű megoldásait. A turistákat sem kellet sokáig győzködni az előnyökről, hiszen a vonatos nyaralásokkal pénzt és időt takaríthatnak meg. A környezettudatosság már csak hab a tortán.
A vonatozás mellett szóló legfőbb érv, hogy nincs kikötői, illetve reptéri illeték, nincs üzemanyag felár, nincs pótdíj, nincs kerozinadó, az ablakok tágasak, remek a kilátás. Használhatjuk a laptopokat, mobiltelefonokat sőt, néhány szerelvényen még ingyen wifi is van. A pályaudvarok mindig a belvárosban találhatók közel a hotelekhez, az idegenforgalmi látványosságokhoz, és az üzleti negyedekhez, vagyis nem kell külön transzfert fizetni. Nem kell becsatolva ülni órák hosszat, nem szükséges két órával előbb érkeznünk a pályaudvarra, sőt, a vonat indulása előtt akár 5 perccel is felszállhatunk. Ráadásul határátlépéskor az útlevélvizsgálat is menet közben a vonaton történik, tehát ezzel sem megy az idő.
Indiában a vonatos vakációknak szinte már hagyománya van. A néhány éve sínre tett "Palota kerekeken" és a nagysikerű "Aranyszekér" után most újabb luxusvonatot állítanak forgalomba.
Maharadzsa Expressz: városi vonal, internet, iható csapvíz, kirándulások, korlátlan fogyasztás
Alig két hónapja közlekedik, de népszerűsége az európai panoráma vonatokéval vetekszik. A Maharadzsa Expressz huszonhárom vagonjában egyszerre nyolcvannégyen utazhatnak. A fedélzeten lakosztályok és delux kabinok mellett egy elnöki lakosztály, egy kilátó egy bár és két étterem is található. A királyi elegancián és az élővirágos dekoráción túl a fenntarthatóság jegyében a tervezők környezetbarát mosdókat és illemhelyeket alakítottak ki. Az utasok kényelmét iható csapvízzel, ingyenes internetkapcsolattal, városi telefonvonallal, tévékészülékkel illetve DVD lejátszókkal szolgálják.
A Maharadzsa Expressz egy pneumatikus és hidraulikus felfüggesztésnek köszönhetően zaj és rázkódásmentesen közlekedik. Ezzel nemcsak a nappalok, de az éjszakák is nyugodtabban telhetnek. Az érzékeny gyomrúak és hányingerre hajlamosak tehát elfelejthetik az émelygést. Nem kell állandóan figyelni a kilöttyenő borospoharakra sem és a kávét, teát is az asztalokon hagyhatjuk.
Útvonalak, jegyárak, látványosságok
Jegyek jelenleg három különböző útvonalra válthatók. A "Fejedelmi India" nevet viselő hét éjszakás túra Mumbaiból Delhibe tart. Ezalatt Udaipur - Jhodhpur-Bikaner - Jaipur - Ranthambore - Agra városát érinti. Az utazást többször is megszakítják egy kis városnézéssel, golfozással, templom-és nemzeti park látogatással.
A deluxe kabin ára 800 dollár, a junior kabiné 900 dollár/nap/fő. A lakosztályok ára 1400, míg az elnöki vagon 2500 dollárba kerül. A költségek mondhatni tehát borsosak. Az árban azonban benne foglaltatik az utazás teljes ellátással, korlátlan étel-és italfogyasztással, a kirándulásokkal, városnézésekkel és a különböző látványosságokra szóló belépőjegyekkel együtt. Nem kell külön fizetni az idegenvezetésért, sem pedig a túravezetésért és limuzinos illetve autóbuszos transzferekért sem. Mivel külön csomagtér nincs a szerelvényen az utasoknak érdemes csak legszükségesebbeket magukkal hozni. A viseletre vonatkozóan amúgy sincsenek speciális elvárások. A szervezők azonban az utasbiztosítást, a malária és sárgaláz elleni oltást erősen javasolják.