Az év utolsó hónapjában sokan örültek a korábbinál jobban elosztható pihenőnapoknak, így talán nem is meglepő, hogy az ünnepek alatt ezt a szokásosnál is többen használták ki. A tavalyi egész évet tekintve a növekedés csaknem eléri az 50 százalékot, sőt az igazi csúcsszezonban, azaz nyáron, kétszer annyian keresték az akciós üdüléseket, mint az azt megelőző évben.
"A kétnapos üdülések, wellnesshétvégék vonzereje éppen az akciós kínálatokban rejlik, ugyanakkor érdekes tény, hogy a válság ellenére is nőtt az egy utazásra fordított összeg" - mondta Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu-t is üzemeltető Allegroup.hu Kft. B2C üzletágvezetője. "Felméréseink szerint most decemberben átlagosan 28 ezer forint körüli összeget fizettek a felhasználók egy-egy útért, ami azonban még így is 30-40 százalékkal kevesebb, mint egy normál foglalás."
Az elmúlt időszakban elkezdtek átalakulni a vásárlói szokások a fizetés terén is. Mostanra az akciós utazások felét PayU-val és SZÉP-kártyával fizetik a felhasználók.
A kétnapos üdülések mellett ugyancsak népszerűek az egynapos kirándulások is, mint például karácsony előtt a bécsi és a pozsonyi advent, vagy éppen a februári mohácsi busójárás. Ma már négyszer többen vásárolnak ilyen egynapos kirándulásokat, mint tették ezt egy évvel ezelőtt, és ezek ára átlagosan 8-10 ezer forint - derült ki a felmérésből.