Az American Airlines Boeing 767-300-as gépe november 2-án szállt fel a kolumbiai Bogotából, és Miamiba tartott. Épp 25 ezer láb (7620 méter) fölé emelkedett, amikor egy hangos durranás hallatszott a repülő jobb alsó része felől – írja az Aviation Herald. A személyzet azt érzékelte, hogy a jobb szárny feletti vészkijárat csúszdája kinyílt repülés közben, miközben az ajtó stabilan zárva volt. A csúszda azután levált a repülőről.
A repülő visszafordult Bogotá repülőterére, az utasokat egy olyan Boeing 757-200-as gép vitte el Miamiba hétórás késéssel, amelynek csak a következő napon kellett volna repülnie. A megsérült repülőt az amerikai Tulsába vitték javítani a következő napon.
A szárny feletti vészkijáratokat olyan repülőkön alkalmazzák, ahol a főajtók kapacitása nem teszi lehetővé, hogy az utasok 90 másodpercen belül elhagyják a fedélzetet evakuáláskor. Ezek áteresztő kapacitása kisebb, mint a főajtóké, és azoktól eltérően nem a személyzet, hanem a mellette ülő utasok feladata a kinyitásuk vészhelyzet esetén. Az ott távozó utasok a szárnyra lépnek, ahonnan vagy a kiengedett fékszárnyon, vagy – ahogy ennél a gépnél is – a géptörzsben elhelyezett, és a vészkijárat kinyitásakor automatikusan kinyíló csúszdákon lehet a földre jutni.
Az egyik kommentelő arra hívja fel a figyelmet, milyen szerencse, hogy a leszakadt csúszda nem tekeredett rá a magassági kormányra (ez a repülő farokrészén található vízszintes vezérsík mozgatható felülete, amely elmozdításával a repülőgép orra felfelé, illetve lefelé billenthető). Egy másik arra hívja fel a figyelmet, hogy amikor a Boeing 767-es még új típus volt, több hasonló eset is előfordult.