A Disney Oscar-díjas animációs filmje nem csak kasszasikert hozott: jégvarázsos kabalatárgyak tömegét adták el és hosszú sorok állnak a mese szereplőire várakozva a Disney-parkokban. A tavaly novemberben debütált produkció a norvég idegenforgalmat is fellendítette, 2014 első negyedévében 37 százalékkal emelkedett a szállodai szobafoglalások száma 2013 azonos időszakához képest - számolt be a Visit Norway norvég utazási iroda amerikai szóvivője.
Oslo Gardermoen repülőterén az említett időszakban 57 százalékkal nőtt a New Yorkból érkezők száma. Legfeltűnőbb a fjordvidék turistaforgalmának növekedése, de Oslóra és a északi országrészre is egyre többen kíváncsiak, hogy a rajzfilmben is látható északi fényt megcsodálhassák. Az Adventures by Disney utazási iroda idén nyolcnapos norvég túrákat szervez fejenként több mint 5000 dollárért (egymillió forint). A résztvevők meglátogatják Geirangerfjordot is, amely a Jégvarázs képzeletbeli királyságát, Arendelle-t inspirálta.
A filmmel ugyan nincs hivatalos kapcsolata a Wilderness Travel nevű kalandtúrákat kínáló amerikai utazási irodának, ám norvég útjaikon szintén érezhetően több a vendég. "A mesének nagy szerepe van az úti cél népszerűségében. Az emberek egyszerűen nem ismerték eddig ezt a gyönyörű vidéket. A rajzfilmben ábrázolt táj, a szokások és a jellegzetes építészet lenyűgöző, és mind valós helyszíneket idéz" - mondta Barbara Banks szóvivő.