Elvesztette az uralmát a repülőgép felett egy pilóta, amikor leszállás közben véletlenül leesett a műkeze a kormányról. A nem mindennapi eset még februárban történt, a vizsgálat első összegzését most tette közzé az illetékes hatóság, a végső eredményre még várni kell.
A Flybe Bombardier Dash 8-as gépe 47 utassal a fedélzetén Birminghamből Belfastba tartott, a leszálláshoz készülődve erős széllökések érték. A 46 éves pilóta ellenőrizte, hogy bal műkarját biztonságosan rögzítette-e ahhoz a kapocshoz, amellyel a repülőt vezetni szokta. Ezután kikapcsolta az automatikát, és kézzel vezette a repülőt. Az utolsó manővernél azonban „a művégtagja levált a rögzítő kapocsról, ami megakadályozta őt a repülőgép irányításában" – áll abban az összegzésében, amelyről a BBC számol be.
A pilóta fejében megfordult ugyan, hogy átadja az irányítást a társának, az idő sürgetése és a nehéz körülmények miatt azonban úgy döntött, hogy inkább leveszi a jobb kezét a gázkarról, és átteszi a kormányra. Ezt meg is tette, de mivel nem volt teljesen levéve a gáz, és talán egy széllökés is érte a repülőt, a földet érés után visszapattant, amelyből a repülő keményen ért földet.
A pilóta megígérte, hogy a jövőben még körültekintőbben ellenőrzi, hogy műkarját megbízhatóan rögzítette-e a csathoz. Ezen felül megfelelően fogja tájékoztatni pilótatársait arról, hogy ilyen események megtörténhetnek, hogy azok azonnal átvehessék az irányítást szükség esetén.
A Flybe közleményében hangsúlyozta, büszke arra, hogy a cég esélyegyenlőséget biztosító munkahely. „Ez azt jelenti, hogy más légitársaságokhoz hasonlóan alkalmazunk csökkent fizikai képességű dolgozókat. Amikor ez lehetséges, összhangban a brit légügyi hatóság (CAA) követelményeivel, a pilótákra is vonatkozik ez."
A társaság szerint a jelentésben szereplő pilóta az egyik legtapasztaltabb és legmegbízhatóbb a Flybe-nél. „Az utasok vagy a személyzet biztonsága semmilyen módon nem volt veszélyben, és a repülőgép sem sérült meg" – áll a közleményben.