Tavaly áprilisban közös sajtótájékoztatón jelentette be a bakui járat indulását Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója és Szijjártó Péter, aki akkor külügyi és külgazdasági államtitkár volt. Ez volt az első alkalom, hogy magas rangú magyar kormány-tisztségviselő ült a magyar kötődésű diszkont-légitársaság vezérének oldalán. Nem véletlenül: a kormány keleti nyitásának szándéka egybeesett azzal, hogy a Wizz Air olyan Európai Unión kívüli útvonalakat keresett, ahol nem kellett számolnia fapados konkurenciával.
A bizakodó sajtótájékoztatón a turizmus és az üzleti kapcsolatok fellendülését várták a júniusi járatnyitástól, információink szerint azonban október végétől megszűnhet a bakui útvonal. Ezzel kapcsolatban megkerestük a Wizz Airt, amely érdeklődésünkre annyit közölt, hogy „a bakui repülőtéren nagymértékben emelkedtek az elmúlt időszakban a működési költségek, ezek mellett pedig a Wizz Air nem tartja fenntarthatónak a járat üzemeltetését a téli időszaktól kezdődően". A járat megszüntetéséről azonban egyelőre nem született döntést.
Újabb közleményében a Wizz Air megerősítette, hogy "vizsgálja a lehetőségeket a bakui repülőtér megemelkedett költségei kapcsán és különböző szabályozási kérdésekre is megoldást keres. Bár a Budapest-Baku útvonal jelenleg nem foglalható a téli IATA szezonra, ebből korai lenne olyan következtetést levonni, amely szerint a járat üzemeltetését felfüggesztik."
A Wizz Air egyébként épp a napokban jelentette be, hogy jelentősen sűríti meglévő járatait, és jövőre két új útvonat is indít, Lisszabonba és Maastrichtba. A társaság lapunkkal most azt is közölte, hogy „néhány útvonal feltöltése még folyamatban van, így ha egy adott járat pillanatnyilag nem is látható a nyári menetrendben, nagy valószínűséggel néhány héten belül már foglalható lesz".