A Spirit Airlines Airbus A320-200 típusú gépe a floridai Tampából a New Jersey államban lévő Atlantic Citybe indult. Felszállás közben azonban villámcsapás érte a repülőt. Az utasok hatalmas csattanást hallottak, és fény villant a fedélzeten.
A pilóták 17 ezer láb (5182 méter) magasságra álltak, ellenőrizték a berendezéseket, konzultáltak az irányító központtal, majd úgy döntöttek, hogy Fort Lauderdale felé fordulnak. Az indulás után egy órával rendben le is szálltak.
Az utasokért egy helyettesítő repülő érkezett, amely ötórás késéssel szállította őket Atlantic Citybe. A gépet, amelyet villámcsapás ért, vizsgálják – írja az Aviation Herald.
Az, hogy egy repülőgépet villámcsapás ér, nem ritka eset. Októberben például az EasyJet Genfből Nizzába tartó járatával fordult elő, nem sokkal a felszállás után. Az a gép tovább ment, ám leszállás előtt értesültek a pilóták, hogy le van zárva a leszállópálya, ezért végül Milánóban landoltak.
Egy átlagos repülőgépet átlagosan két évente egyszer ér villámcsapás – derül ki egy pilóta könyvéből. Patrick Smith szerint a villám tipikusan a repülő valamelyik kilálló részébe csap, az azonban viszonylag ritka, hogy ez látható nyomot vagy az elektromos rendszer sérülését okozná. A legtöbbet még csak észre sem lehet venni.
A modern repülőket egyébként úgy tervezik, hogy ellenálljanak az ilyen villámcsapásoknak, és egyfajta Faraday-kalitkaként működnek. Attól sem kell tartani, hogy a szárnyakban elhelyezett üzemanyag meggyulladna.