Az Airbus A350-es kifejlesztése 2004-ben kezdődött, válaszul a Boeing alacsony fogyasztást és nagyobb kényelmet nyújtó Boeing 787 Dreamlinerének koncepciójára. Az első tervek még egy A330-ason alapuló, de annál gazdaságosabb üzemelésű típusról szóltak, kifejlesztésére 4 milliárd eurót különítettek el. A két legnagyobb lízingcég, az International Lease Finance Corporation (ILFC) és a General Electric Capital Aviation Services (GECAS) kritizálta a projektet, arra kérve az Airbust, hogy teljesen új alapokra építse a típust.
Az Airbus a 2006-os farnborough-i légi szalonon jelentette be, hogy az addigi terveket elvetve új alapokra helyezte a fejlesztést. Ekkor kapta a típus az XWB (extra szélestörzsű) jelzőt is, mivel a korábbiakhoz képest megnövelték a törzs átmérőjét.
Az első prototípus összeszerelése után a típus 900-as verziója tavaly júniusban emelkedett először a magasba, ezzel megkezdődött a berepülési program. Ennek lezárultával az Airbus 15 hónappal az úgynevezett szűzfelszállás után megszerezte az európai és amerikai légügyi hatóságoktól a típus üzemeltetési bizonyítványát.
A világ első A350-ese december 13-án repült volna ünnepélyes keretek között Toulouse-ból Dohába a Qatar Airways bázisára, de múlt szerdán a légitársaság bejelentette, hogy bizonytalan időre elhalasztja a hivatalos bemutatót. Az azóta megjelent sajtóértesülések szerint komoly hibákat kellett megoldani, de ezeket nem részletezték.
A széles törzsű, két hajtóműves gép verziótól függően 276-369 utast tud szállítani, hatótávolsága 14 350 kilométer, legnagyobb felszállósúlya 268 tonna, meghajtásáról a Rolls Royce Trent XWB hajtóművei gondoskodnak. A típusra november végéig 778 rendelés érkezett 41 társaságtól. A gépek ára verziótól függően listaáron 260 millió és 340 millió dollár (59,8-78,2 milliárd forint) között változik.