Majdnem ötven évvel azután, hogy Kína először próbált meg előállítani saját fejlesztésű utasszállító repülőgépet, az álom valóra vált. A Comac ARJ21-700 típusú gép 12 évig tartó fejlesztés és hatéves repülési teszt után a héten kapott típusalkalmassági bizonyítványt.
Kínában eddig is gyártottak utasszállító gépeket, de az más vállalatok megbízásából történt. Az Airbusnak például jelenleg is működik üzeme Tiencsinben. Ha valaki hasonlóságot vél felfedezni a Comac ARJ21-700 és az amerikai McDonnell Douglas gépei között, az azért lehet, mert a programért felelős vállalat korábban gyártott MD-80-asokat Kínában – írja a Flight Club.
Kína már a 70-es években megpróbált saját utasszállítót fejleszteni - a Shanghai Y-10-et -, de a projektet 130 próbarepülés után leállították. Nem tudtak neki piacot találni, mire ugyanis elkészült volna, már a kínai légitársaságok is modernebb, hatékonyabb flottával rendelkeztek.
A Comac ARJ21-700 regionális gép 70-90 utas szállítására képes, a fejlesztés alatt álló nagyobb változat, az ARJ21-900 pedig 115 utast tud vinni. Hatótávolsága 3700 kilométer. A dupla hátsó hajtóművet a General Electric szállítja.
Az első légitársaság, amely az ARJ21-700-ast üzembe állítja, a Chengdu Airlines, amely történetesen a Comac tulajdonában áll. Az első repülőgépek átadása 2015 áprilisára, májusára várható.