Ha valahol megjelenik a világ legnagyobb repülőgépe, amelynek mindössze egyetlen üzemelő példánya van, az mindig feltűnést kelt. Az An–225 Mrija típusú szállítógépet a kijevi Antonov tervezőirodában fejlesztették ki az 1980-as évek második felében. Egy orosz fotós remek felvételeket készített róla, amelyeket a képekre kattintva nézhet meg.
Az An–225 Mrija 640 tonnás maximális felszálló tömegével jelenleg a világ legnehezebb repülőgépe, amely 250 tonna hasznos teher szállítására képes. Elsődleges feladata a Buran űrrepülőgép és az Enyergija hordozórakéta részegységeinek a szállítása volt.
A repülő hossza 84 méter, fesztávja 88,4 méter, magassága pedig 18,1 méter. Utazósebessége 850 km/h, legnagyobb repülési távolsága pedig 15 400 km, de 200 tonnás terheléssel csak 4500 km. A törzsben kialakított hermetizált (túlnyomásos) tehertér hossza 43 m, szélessége 6,4 m, magassága 4,4 m. A tehertér fölötti törzsrészben 60–70 fő szállítására alkalmas utasteret alakítottak ki. A tehertérbe kizárólag a felnyitható orr-részen keresztül lehet rakodni.
Héttengelyes főfutója van. Az utolsó négy futótag elfordítható, a földi manőverezés megkönnyítése érdekében maguktól beállnak a kívánt irányba. A repülőgép a földön 60 méter átmérőjű körön tud megfordulni.
A hatfős személyzetnek helyet adó pilótafülke a repülőgép orrában magasan, a tehertér ajtaja fölött helyezkedik el. A gép orrában meteorológiai és navigációs radarberendezés kapott helyet.
2001. április 26-án a típus megkapta a nemzetközi légi alkalmassági bizonyítványt. Első kereskedelmi célú repülését 2002. január 31-én hajtotta végre, amikor Stuttgartból Ománba szállított 187,5 tonna élelmiszert az ott állomásozó amerikai csapatok ellátására. Az An–225-öst gyakran igénybe veszik az Egyesült Államok és a NATO különféle külföldi katonai misszióinak ellátására. Magyarországon először 2008. január 19-én járt a Ferihegy nemzetközi repülőtéren.