Pár nappal azután, hogy sajtójelentések szerint a Ryanair igazgatótanácsa rábólintott a transzatlanti járatok nyitására, a cég marketingigazgatója pedig 10 fontos (4200 forint) akciós egyirányú jegyekről beszélt, az igazgatótanács rövid tőzsdei közleményben cáfolta, hogy ilyesmit tervezne. Az ír fapados társaság vezető testülete a Telegraph tudósítása szerint közölte: „A legutóbbi sajtójelentések fényében a Ryanair igazgatótanácsa tisztázni akarja, hogy nem tárgyalt vagy fogadott el semmilyen transzatlanti projektet, és nem is tervezi azt."
Amint azt a Financial Times értesülésére hivatkozva kedden az Origo is megírta,
a terv szerint a Ryanair egy leányvállalatot alapított volna, amely négy-öt éven belül elindítaná járatait Európából több amerikai városba. Konkrét kiinduló és célpontok is elhangoztak már: Európából London Stansted, Dublin, Köln, Berlin neve merült fel, az Egyesült Államokban Boston, Chicago, Florida, Miami, New York és Washington.
A cég marketingigazgatója, Kenny Jacobs már a repülőjegyek tervezett áráról is nyilatkozott. Eszerint a jegyárak jellemzően 99 fonttól (42 ezer forint) indultak volna, de lett volna 10 fontos (4200 forint) akciós jegy is egy irányba. A tervek megvalósításához a jelentések szerint már csak arra lett volna szükség, hogy a Ryanair megfelelő repülőgépeket szerezzen be az Airbustól vagy a Boeingtől, és erről tárgyalnak is már.
A lépés alaposan felforgathatta volna világ légi iparát. A fapados légitársaságok mára már gyakorlatilag letarolták a rövid távú járatok piacát, a hagyományos társaságok vagy a hosszú távú járataikra szállítanak rá, vagy maguk is elmozdulnak a fapados modell felé a rövidebb távolságokon. A hosszabb távokon ugyanakkor eddig megmaradt a túlsúlyuk.