Ha valaki jelenleg repülőjegyet akar vásárolni a társaság honlapján, az utasnév megadása után biztosítás megkötését ajánlja fel neki a rendszer. A felületes vásárló nem találja meg a Nem kérek biztosítást opciót, mivel az az országok listájában van elrejtve ABC-sorrendben. Ezért a Válassza ki lakóhelye országát feliratra kattintva a felnyíló ablakban könnyen Magyarországot választja ki akkor is, ha nem akar biztosítást kötni. Ez pedig több ezer forinttal növelheti a végösszeget.
A Ryanair bejelentette, hogy a jövőben szakít ezzel a gyakorlattal. Kenny Jacobs, az ír fapados légitársaság marketingigazgatója sajtótájékoztatóján maga is a „trükkös" jelzővel illette módszert, amellyel sok utast megtéveszthettek.
A biztosítás megkötésének lehetősége természetesen továbbra is megmarad, sőt, bővül egy párokra szabott termékkel. A lenyíló országlista, és benne az eldugott opció azonban megszűnik.
Hogy pontosan mikor, azt nem lehet tudni, mindenesetre az igazgató ígérete szerint a következő egy év során több olyan intézkedés is lesz, amely a 30. születésnapját ünneplő társaság utasbarát jellegét hivatott erősíteni. A (pénzért) felszolgált menü javítása és a rikítóan sárga utastér átfazonírozása mellett csökkenni fog néhány különdíj is.
Májustól a lekésett járat módosítási díja, amely csak a járatindulás előtti 40 percen belül és az indulást követő 1 órában érhető el, 110 euróról 99 euróra mérséklődik (a magyar díjszabásban ez jelenleg 37 400 forintban van meghatározva). Talán ennél is fontosabb, hogy szintén májustól a repülőtéri becsekkolás díja 70-ről 45 euróra csökken (a magyar szabályzatban ez most 23 800 forint). Utóbbi a cég szerint viszonylag kevés bevételt hozott, de nagy felháborodást váltott ki az utasok körében.
A Ryanair a honlapját és a mobilapplikációját is folyamatosan frissíti majd. Az egyik új opció révén például a vásárlók valós idejű összehasonlítást végezhetnek más légitársaságok áraival. „A versenytársaink ezt nem fogják szeretni" – jósolta Jacobs a Telegraph tudósítása szerint.
A Ryanair utasbarát fordulata 2013 őszén kezdődött el, amiről itt írtunk bővebben. Azóta egyszerűsödött a foglalási rendszer, csökkentek bizonyos díjak, és a cég vezérigazgatója, Michale O' Leary is felhagyott az utaspukkasztó beszólásaival.
Arról viszont nem érkezett jelentés, hogy a mostani nagy felbuzdulásban a másik nagy átverést, amellyel a más devizában fizetők pénzét csapolják meg, szintén felszámolják-e (erről az árfolyamtrükkről itt írtunk korábban).