A repülő Szöulból érkezett Hirosimába, ám a leszállópálya előtt 330 méterrel ért földet A farokrésze érintkezett a talajjal, és áttörte a helymeghatározó antennát. Ezután körülbelül 1500 métert csúszott, amíg balra kisodródva megállt a füvön, 145 méterre a betonpálya közepétől. A repülő orra nagyjából az érkezés irányába mutatott, tehát csúszás közben megfordult.
Amint arról beszámoltunk, a 74 utasból és nyolcfős személyzet vészcsúszdán hagyta el a fedélzetet. Közülük 22-en szenvedtek könnyebb sérülést, egy pedig komolyabbat.
A fedélzeten pánik volt a földet éréskor. „Füst jött, és az oxigénmaszkok leestek. A légiutas-kísérők olyan pánikban voltak, hogy azt hittem, meg fogunk halni” – mesélte az egyik utas egy japán tévécsatornának.
A repülőn komoly kár keletkezett. Mindegyik futómű összetört, a bal szárny eltört, és a bal hajtómű is tönkrement. A baleset okának kiderítésére vizsgálatot indítottak.
Az Asiana Airlines legutóbbi emlékezetes balesete 2013 júliusában történt San Franciscóban. A Szöulból érkező Boeing 777-es gép szintén túl korán landolt, a farokrésze egy tengeri falba ütközött. A 307 utas közül hárman életüket vesztették, és csaknem 200-an megsérültek, közülük 49-en súlyosan.