Kereszttűzbe került az EasyJet, amiért 10 fontot (4200 forint) kért azoktól az utasoktól, akik igazolást akartak kapni járatuk törléséről. A gyakorlatra a francia légiforgalmi irányítók legutóbbi sztrájkja után derült fény, amikor valaki ilyen papírt kért, hogy benyújthassa azt a biztosítójának a kártérítéséi igényéhez.
Az EasyJet szóvivője szerint a 10 fontos adminisztrációs díjat azért kell ilyenkor megfizetni, mert a légitársaságnak minden egyes kérelmet egyedileg kell megvizsgálnia. A cég közleményében úgy fogalmaz, hogy a díj legitim költség, amelyet az utasnak egyébként is visszatérít a biztosító.
Az Európai Légitársaságok Szövetségének nincs tudomására arról, hogy más cégek is számítanak-e fel hasonló díjat, mivel nem vizsgálnak meg minden egyes szolgáltatási díjat. A szóvivőjük azonban a Travel Mole-nak annyit elárult, hogy a járattörlésre kiállított igazolásért felszámított díj számukra is új, és amennyire ők tudják, más tagok ezt a szolgáltatást ingyen nyújtják.
Az EasyJet fontosnak tartotta még megjegyezni, hogy a francia sztrájk idején – noha arra nem volt befolyásuk – több ezer utasnak nyújtottak szállást és étkezést az uniós előírásoknak megfelelően. A sztrájk után pedig mentesítő járatokat indítottak, hogy az utasok elérjenek úti céljukra.