Nagyon jó időszakot tudhatnak maguk mögött a világ légitársaságai, hiszen miközben az üzemanyagárak jelentősen estek, a jegyek nem lettek olcsóbbak, így nagyobb profitot rakhattak zsebre. Amint azonban azt már egy tavalyi cikkünkben jeleztük, 2015-ben változhat a helyzet, hiszen az erősödő verseny kikényszerítheti az árcsökkentést.
A Ryanair vezérigazgatója most megerősítette ezt a feltételezést. Michael O'Leary a francia Le Journal du Dimanche lapnak nyilatkozva azt ígérte, hogy az általa vezetett ír fapados társaság a következő két évben 15 százalékkal mérsékli a jegyei átlagárát, amely így 40 euróra esik. Érzékeltetésül hozzátette, hogy a legtöbb légitársaság rövid járataira 170 euró az átlagár.
A jegyárcsökkentést az olcsóbb üzemanyag teszi lehetővé, ám később más tényezők is szerepet játszanak benne. Például azok az új Boeing-gépek, amelyekbe több utas fér majd, és átlagosan 18 százalékkal kevesebbet fogyasztanak majd. Ezeknek a repülőknek a beszerzéséről korábban itt írtunk részletesen.
A Ryanair vezérigazgatója az utóbbi időben igyekezett finomítani nyers modorán, a francia lapnak nyilatkozva azonban beszólt az Air France-nak, amelynek tavaly több százmillió eurós kárt okozott a pilóták sztrájkja. A rossz foglalkoztatási feltételeket firtató kérdésekre azzal védekezett, hogy jelenleg is 300 pilóta és 1000 légiutas-kísérő vár arra, hogy a Ryanairnél dolgozhasson, és míg sok társaság – köztük az Air France – elbocsátja dolgozóit, addig ők felvesznek, bővítenek.
O'Leary azt mondta, szereti Franciaországot és a franciákat, a francia politikai osztályt azonban megveti, mert az lerombolta a francia gazdaságot. Egyúttal megvédte a Ryanair döntését, hogy a cég nem foglalkoztat tartósan alkalmazottakat Franciaországban a munkaügyi és adózási törvények „adminisztratív őrülete" miatt.