A német vasutasok sztrájkja hétfő délután kezdődött a teherszállítási ágazatban, kedd hajnali 2 óra óta a személyszállító vonatok és a Deutsche Bahn által üzemeltetett nagyvárosi gyorsvasutak (S-Bahn) szerelvényeinek többsége sem indul el, és a munkabeszüntetés egészen vasárnap 9 óráig tart.
A Mávinform közölte, hogy a német vasutasok sztrájkja érinti a Budapest–Prága–Berlin/Hamburg vonalon közlekedő közvetlen nemzetközi vonatokat, az egyéb nemzetközi összeköttetésekben, valamint a németországi belföldi vonatközlekedésben járatkimaradásokkal, illetve rövidülésekkel, lemondásokkal, késésekkel kell számolni. A változások között említi a Mávinform, hogy a Budapest-Keletiből menetrend szerint Berlinbe tartó vonatok csak Drezdáig közlekednek. Berlin és Drezda között vonatpótló autóbuszok viszik az utasokat a főpályaudvarok között. Valamennyi Budapest-Keleti pályaudvar és München között közlekedő railjet vonat korlátozás nélkül jár.
Az utasok a Németországba, illetve Németországon át, valamint a visszaútra szóló előreváltott jegyeikkel lemondhatnak az utazásról. A Magyarországon váltott jegyeket, ebben az esetben az ülőhelyjegyeket is, valamint egyéb helybiztosításokat kezelési költség levonása nélkül visszatérítik az utasoknak, vagy más időpontra érvényesítik a menetjegyet.
A jegyek visszatérítését az utasok a jegykiadó ország ezzel megbízott jegykiadó helyein, általában a nemzetközi pénztáraknál kérhetik. A munkabeszüntetés alatt közlekedő vonatokról közelebbi információ a www.bahn.de/aktuell vagy a www.bahn.de/liveauskunft érhető el – közölte a Mávinform.
A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége (DIHK) szerint 500 millió euró (nagyjából 150 milliárd forint) kárt okozhat a német nemzetgazdaságnak a mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) csaknem egy hétig tartó sztrájkja, amely kedd hajnalban elérte a Deutsche Bahn (DB) utasszállító ágazatát. A DB történetének eddigi leghosszabb sztrájkja vasárnap 9 óráig tart.
A vasúttársaság rendkívüli menetrendet állított össze, amelyet a cég honlapján közöltek. A távolsági vonatok nagyjából harmada közlekedik a sztrájk idején, a regionális járatok esetében – térségtől függően – a vonatok 15-60 százaléka jár az összesen 138 órás munkabeszüntetés ideje alatt.
A GDL nyolcadik alkalommal tart sztrájkot, amióta tavaly tárgyalást kezdett a munkaadóval. A szakszervezet 5 százalékos béremelést és a heti munkaidő 39 óráról 38 órára csökkentését követeli, és el akarja érni, hogy ne csak a mozdonyvezetők, hanem más foglalkozású tagjai – például vonatkísérők – részére is megállapodást köthessen a munkaadóval.
A DB legutóbbi ajánlata 4,7 százalékos béremelésről és 1000 eurós egyszeri juttatásról szól. A munkaadó a szakszervezet másik fő törekvését elutasítja, mert nem akar ugyanazon munkavállalói kör bérezéséről és munkaviszonyairól egyszerre több szakszervezettel tárgyalni, illetve több bérmegállapodást kötni.