430 utas sorsáról, akik a négyszintes hajón május 28-án 11 napos utazásra indultak, még mindig nem tudni semmit. A kínai állami média keddi késő esti jelentései szerint eddig hét holttestet találtak. A helyszínen négyezer mentő dolgozik, hajók és csónakok százai és több mint 140 búvár végzi a kutatást és kísérli meg a mentést.
A 76,5 méter hosszú és 11 méter széles Kelet Csillaga nevű hajó csaknem 20 éve van szolgálatban. 534 utasra hitelesített, ami azt jelenti, hogy nem volt túlterhelve. A végzetes baleset idején a Hupej tartományi, térségi meteorológiai központ szerint
pusztító erejű, a Beaufort-skálán 12-es erősségű szélvihar tombolt körülbelül 15-20 percen át.
A forgószél átmérője egy kilométernél kisebb volt, a szél sebessége meghaladta a 110 kilométert óránként.
A kapitányt és a fedélzeti főmérnököt a hatóságok kihallgatták, őrizetben vannak. Elmondásuk szerint az utasok többsége lefekvéshez készülődött, vagy már ágyban volt, amikor 1-2 perc alatt megtörtént a tragédia, felborult a hajó. Az egyik 21 éves túlélő ugyanakkor arról számolt be, hogy miután a hajó megdőlt, még volt ideje többekkel mentőmellényt magára venni.
A beszámolók szerint a vészhelyzetben az utasok nem kaptak jelzést a menekülésre.
A festői környezetben szervezett vízi kirándulóút térségében beköszöntött az esős időszak, az elmúlt tíz napban a Jangce medencéjében kifejezetten csapadékos volt az időjárás. Szakértők szerint nem példa nélküli az olyan baleset, amelynek során egy tornádó percek alatt elsüllyeszt akár egy ilyen nagyméretű hajót is. Azt is megjegyzik, hogy az effajta természeti jelenségeket nehéz előre jelezni.
A kínai állami média az egész nap folytatott mentés eredményéről nem közölt sok részletet, de ismert, hogy csupán központilag ellenőrzött információkat tehetnek közzé. Az országos és a helyi sajtó ennek ellenére bőséges terjedelemben és élő jelentkezésekkel tudósított a helyszínről, a közösségi médiában a legolvasottabb téma volt a szerencsétlenség.