A United légitársaság Airbus A320-200 gépe szerdán Denverből Los Angelesbe tartott a fedélzetén 153 utassal, amikor 34 000 láb (10 363 méter) magasban a személyzet füstöt jelentett. Hat utas elájult, többen rosszul lettek, az utasok feletti oxigénmaszkok pedig kioldódtak.
A kapitány kényszerleszállás mellett döntött, a gép 25 perc múlva leszállt a coloradói Grand Junction repülőterén. Egy utast kórházba kellett vinni, de a tűzoltók szerint öt utas nem volt magánál a gép hátsó részében. A gép átvizsgálása után nem találtak rendellenességet – írja az Aviation Herald.
Egy nappal később, csütörtökön a Germanwings Airbus A320-200-as gépén oldották ki az oxigénmaszkokat egy furcsa szag terjedése miatt. A Köln/Bonn repülőtérről Barcelonába tartó járaton 164 utas volt, és 37 ezer láb (11 278 méter) magasan repült ekkor.
A gép visszafordult, és 35 perc múlva rendben leszállt a kiindulási repülőtéren
– tudósít az Aviation Herald. A készenléti egységek nem találtak füstre vagy tűzre utaló nyomokat.
A második leggyakoribb utasszállító
Az Airbus A320 két hajtóműves, egyfolyosós, keskeny törzsű, közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép, melyet az Airbus az 1980-as évek végére fejlesztett ki, elsősorban a Boeing 737-nek és a McDonnell Douglas DC–9 különböző utódtípusainak konkurenciát állítva. Napjainkig több mint 4400 darabot állítottak forgalomba, ezzel a második legnagyobb darabszámban épített utasszállító repülőgép lett.
Pénteken az Air France Airbus A320-200-as gépe Párizsból Montpellier-be tartott a fedélzetén 160 utassal 29 ezer láb (8839 méter) magasban,
amikor égő szagot jelentett a személyzet.
A repülő 20 perccel később Lyonban hajtott végre kényszerleszállást – írja az Aviation Herald. A készenléti egységek itt sem találták meg az okát a szagnak.