A magyarok több mint negyedének nyílik lehetősége idén külföldön nyaralni, többségük közeli úti célt választ. Ausztria, Olaszország és Horvátország vezetik 2014-2015 legnépszerűbb üdülőhelyeinek listáját, szorosan nyomukban Szlovákiával, Görögországgal, az Egyesült Királysággal, Franciaországgal, Németországgal, Romániával és Csehországgal. A távoli célpontok között az Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emírségek és Kanada alkotják a TOP 3-at.
A válaszadók 79 százaléka utazásait megtakarításból finanszírozza, és az utazók közel háromnegyede köt külön utasbiztosítást a külföldi útra. Azok, akik repülővel utaznak, fejenként átlagosan 118 ezer forintot szánnak a nyaralásra, a repülést mellőzők pedig személyenként átlagosan 77 ezer forintból gazdálkodnak.
A magyar utazók körében akkor is kiemelten népszerű maradna az öreg kontinens, ha minden megkötés nélkül választhatnának úti célt: a válaszadók 62 százaléka találja vonzónak a dél- és a nyugat-európai országokat.
Az egzotikus és távoli célpontokról is sokan álmodoznak:
minden második magyar szeretne ellátogatni Ausztráliába és Új-Zélandra, 39 százalék pedig szívesen felfedezné Délkelet-Ázsiát. A Közel-Kelet továbbra is népszerű, a magyarok mintegy negyede szeretne ebben a régióban nyaralni.
A magyarok 66 százaléka a párjával nyaral külföldön, 24 százaléka viszi magával a gyerekeket is, 30 százalék pedig baráti körével nyaral. Az utazni vágyók több mint egytizede ugyanakkor inkább egyszemélyes utat tervez 2015 második felére.
A külföldre indulók fele repülővel utazik majd, és a többség saját maga keresi meg a legjobb ajánlatokat az interneten (70%), de jelentős azok aránya is (22%), akik utazási irodára bízzák a foglalást.
A többség (91%) számára a repülőjegy foglalásakor a legfontosabb szempont az ár, amit a poggyászméret követ. Utóbbi különösen fontos a hosszú útra indulók (82%) esetében. Meglepő módon az átszállások száma és időtartama csak a prioritási sorrend harmadik helyén szerepel.
A kutatás rámutatott arra is, hogy a hosszú utak esetén fontos az ismerősök ajánlása, ugyanis a válaszadók 49 százaléka ad ismerősei véleményére a légitársaság kiválasztásakor. A hosszabb repülő útra készülők 43 százaléka fektet komoly hangsúlyt a fedélzeti étkeztetés minőségére, harmaduk választását pedig a fedélzeti szórakoztató rendszer is befolyásolja.