A Wizz Air Airbus A320-200 típusú gépe London Luton repülőteréről a lengyelországi Gdanskba indult augusztus 22-én. A felszállás után a repülő már 5000 láb (1524 méter) magasan járt, amikor a pilóták visszafordultak, és 27 perccel az indulás után rendben leszálltak a lutoni repülőtérre.
Az Aviation Herald idézett egy utast, aki szerint a személyzet a műszerekkel kapcsolatos problémával magyarázta a visszatérést. A repülő 2 óra 50 percet maradt a földön, és ugyanekkora késéssel érte el Gdansk repülőterét.
Az Aviation Herald hétfőn úgy értesült, hogy a visszatérés után a karbantartók egy nagy rovart távolítottak el a repülőgép bal Pitot-csövéből a lutoni repülőtéren.
A Pitot-cső egy nyomásérzékelő műszer, amely áramlások sebességének mérésére alkalmazható.
A gyakorlatban többnyire a repülőgépek sebességének mérésére használják, ha azonban valami belekerül, a sebességre vonatkozó információ megbízhatatlanná válik.
Megbízható sebességadat nélkül a repülőgépek irányítása veszélyessé válhat. Az argentin Austral Líneas Aéreas légitársaság Posadasból Buenos Airesbe tartó McDonnell Douglas DC-9-32 gépe például azért zuhant le 1997-ben 74 ember halálát okozva,
mert a Pitot-csőben jég rakódott le egy zivatarfelhőn áthaladva,
és a pilóták nem voltak tisztában a gép sebességével.
Az esetről megkérdeztük a Wizz Airt, ha a válaszolnak, frissítjük a cikket.