Rendkívül szórakoztató flashmobot hozott össze az AirBaltic légitársaság a rigai repülőtéren. Az apropó persze a karácsony közeledte volt, amit a cég azzal a szlogennel vezetett fel, hogy
töltse a karácsonyt repülési módban".
Utalva ezzel egyrészt arra, hogy tegyék le a mobil kütyüiket az emberek, és az ünnepek alatt foglalkozzanak inkább szeretteikkel, másrészt pedig arra, hogy ilyenkor is lehet repülni.
A jól megtervezett akció azzal kezdődött, hogy az AirBaltic átvette az irányítást az egyik wifi hotspot felett, így az internetező utasok a társaság szlogenjét láthatták. Ezután sorra történnek az álbalesetek, mígnem a végére minden jóra fordul.
A flashmob műfaját más légitársaságok is alkalmazzák marketingcéllal. A LOT lengyel légitársaság például nemrég az alábbi meglepetéssel készült annak az utasnak a fogadására, aki az 500 ezredikként repült a cég Boeing 787-es Dreamliner típusú gépén.