A Garuda légitársaság Boeing 737-es repülőgépe Szumátra szigetéről indult volna a fővárosba, Dzsakartába, amikor egy rovart észleltek a Pitot-csőben, egy áramlásmérőben, amellyel a repülőgép sebességét mérik.
A pilóta nem volt hajlandó felszállni,
amíg a méhet el nem távolították a műszerből, és alaposan nem ellenőrizték annak működését - közölte a légitársaság szóvivője.
A méhecske miatt négy óra késéssel érkezett Dzsakartába a szumátrai járat. Az utasok kárpótlást kaptak a légitársaságtól a késésért.
Az apró rovarok nem először okoztak problémát repülés közben. Tavaly júniusban a Flybe légitársaság De Havilland Dash 8-400 típusú repülőgépe az angliai Southamptonból Írország fővárosába, Dublinba tartott. A pilóták azonban körülbelül 10 perccel a felszállás után, körülbelül 6000 láb (1829 méter) magasságban megszakították az emelkedést, mivel
a sebességmérő nem jelzett megbízható adatokat.
A repülőgép visszafordult Southamptonba, ahol kiderült, hogy egy méhecske szorult a Pitot-csőbe.
A Pitot-cső meghibásodását okolják azért is, hogy 2009. június 1-én az Atlanti-óceánba zuhant az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó járata. A sebességmérő működése átmenetileg leállt, ami miatt a repülőgép túlságosan felgyorsult - emlékeztet az AFP.