Egymást ekézi a Wizz Air és a Ryanair

Ryanair és Wizzair (Wizz air) a budapesti repülőtéren 2012. február 15-én
Vágólapra másolva!
Kinek lesznek a legalacsonyabbak a költségei?
Vágólapra másolva!

Jövőre a a Wizz Air átveheti a Ryanairtől a legalacsonyabb költséggel működő európai légitársaság címét – nyilatkozta a Reutersnek a cég vezérigazgatója egy dublini konferencia alkalmából hétfőn. Váradi József szerint a rivális költségei folyamatosan emelkednek, mert egyre több főrepülőtérre repül és a utasoknak nyújtott szolgáltatásokban is mind több pénzt fektet.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója Forrás: MTI/Mohai Balázs

így azt gondolom, valamikor a jövő év folyamán a vonalak keresztezik majd egymást" – nyilatkozta a vezérigazgató. Váradit egyébként nem aggasztotta a Ryanairnek az terve, hogy novembertől bázist nyit Temesvárom. Mint a hírügynökségnek elmondta, Kelet-Európában mindkettejük számára van elég hely, és a Ryanairre való versenyzés csak még „félelelmetesebb" versenyzővé teszi a Wizz Airt.

A Ryanair másképp látja

A Ryanair egy utasra jutó költségei a következő két évben is tovább esnek, még ha az üzemanyagárak csökkenése meg is áll – válaszolt Váradi szavaira az ír fapados cég pénzügyi igazgatója. Neil Sorahan szerint ez egyrészt az olcsóbb finanszírozásnak, másrészt annak köszönhető, hogy

a fix költségeik egyre több utas között oszlanak szét.

A Ryanair és a Wizz Air gépe a budapesti repülőtéren Forrás: MTI/Földi Imre

A Ryanair szerint

az ő egységre jutó átlagos költségük 29 euró, ami körülbelül egyharmadával alacsonyabb, mint a Wizz Airé.

Az ír légitársaság évente mintegy 8 százalékkal növeli a kapacitását, így a fix költségek, mint például a marketingkiadások, csökkennek egy utasra vetítve. A költségeket csökkenti a legnagyobb bázissal, a London Stansted repülőtérrel kötött megállapodás, valamint az, hogy mindössze 1,12 százalékos költséggel bocsátottak ki 850 millió euró értékű kötvényt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!