Jövőre a a Wizz Air átveheti a Ryanairtől a legalacsonyabb költséggel működő európai légitársaság címét – nyilatkozta a Reutersnek a cég vezérigazgatója egy dublini konferencia alkalmából hétfőn. Váradi József szerint a rivális költségei folyamatosan emelkednek, mert egyre több főrepülőtérre repül és a utasoknak nyújtott szolgáltatásokban is mind több pénzt fektet.
„A mi költségeink csökkennek, az övék nő,
így azt gondolom, valamikor a jövő év folyamán a vonalak keresztezik majd egymást" – nyilatkozta a vezérigazgató. Váradit egyébként nem aggasztotta a Ryanairnek az terve, hogy novembertől bázist nyit Temesvárom. Mint a hírügynökségnek elmondta, Kelet-Európában mindkettejük számára van elég hely, és a Ryanairre való versenyzés csak még „félelelmetesebb" versenyzővé teszi a Wizz Airt.
A Ryanair egy utasra jutó költségei a következő két évben is tovább esnek, még ha az üzemanyagárak csökkenése meg is áll – válaszolt Váradi szavaira az ír fapados cég pénzügyi igazgatója. Neil Sorahan szerint ez egyrészt az olcsóbb finanszírozásnak, másrészt annak köszönhető, hogy
a fix költségeik egyre több utas között oszlanak szét.
A Ryanair szerint
az ő egységre jutó átlagos költségük 29 euró, ami körülbelül egyharmadával alacsonyabb, mint a Wizz Airé.
Az ír légitársaság évente mintegy 8 százalékkal növeli a kapacitását, így a fix költségek, mint például a marketingkiadások, csökkennek egy utasra vetítve. A költségeket csökkenti a legnagyobb bázissal, a London Stansted repülőtérrel kötött megállapodás, valamint az, hogy mindössze 1,12 százalékos költséggel bocsátottak ki 850 millió euró értékű kötvényt.