Új transzatlanti járatok indítását jelentette be a Norwegian brit és ír városokból. A norvég fapados légitársaság egy irányba már 69 fonttól (26 ezer forint) kínált jegyeket az Egyesült Államokba. A Skift ugyanakkor arról tudósított, hogy ellenkező irányba több ezer jegyet 65 dolláros (19 ezer forint) akciós áron kínált a cég, ami
a legolcsóbb jegy, amit valaha az Atlanti-óceán átrepüléséért kértek közvetlen járattal.
A fapados modellnek megfelelően a jegy ára a feladott poggyász díját és a fedélzeti étel- és italfogyasztás árát nem tartalmazza.
A Norwegian 10 új útvonal és heti 38 járat indítását tervezi nyártól Edinburgh-ből, Belfastból, Corkból, Shannonból és Dublinból. Az új útvonalakon vadonatúj Boeing 737 MAX típusú gépek repülnek majd. A közvetlen járatok három amerikai repülőtérre – Stewart International Airport, Providence Airport és Bradley International Airport – repülnek, amelyekről egyszerű és kedvező árú transzferek vannak New Yorkba, Bostonba és New Englandbe.
A Norwegian ajánlatának persze vannak árnyoldalai. Az egyik, hogy az Egyesült Államokban kis repülőtereket vesz célba, ami növeli az utazás idejét és költségét. A másik, hogy
Budapestről valahogy el kell jutni a kiinduló városokba.
Jelenleg Dublinba és Edinburgh-be repül fapados légitársaság, előbbibe a Ryanair és az Air Lingus, utóbbiba a Jet2, de a téli menetrendben már a Ryanair is.
Elképzelhető továbbá, hogy a járatindítási akció elmúltával a jegyárak felfelé kúsznak majd. Végül nem mindenki repül szívesen a tengerentúlra feladott poggyász nélkül, ami szintén megdrágítja az utazást.
Az első fapados járatot Oslóból New Yorkba indította a Norwegian 2013-ban, egy évre rá pedig Londonból is elindultak az első gépek az óceán túloldalára. Jelenleg Boeing 787 Dreamlinerekkel repüli transzatlanti járatait. Bár ezek is takarékos gépnek számítanak,
a széles törzsű gépekkel nem tud gazdaságosan 100 dollár alá menni a jegyárral.
A Boeing 737 MAX az alacsonyabb fogyasztású hajtóműveknek, a feljavított repülőelektronikának és aerodinamikának köszönhetően nagyobb távolságra képes repülni. Így lehetővé válik, hogy az olcsóbban működtethető keskeny törzsű gépekkel transzatlanti járatokat is üzemeltessenek.
Frissítés: Úgy tűnik, az olcsó jegyeket elkapkodták, mert a társaság foglalási rendszerében többnyire csak jóval magasabb árakon találhatók jegyek, mint ami a társaság közleményében szerepelt.