A China Eastern Airbus A330-200 típusú gépe Sydney-ből Sanghajba indult, ám a felszállás után nem sokkal a személyzet jelentette, hogy probléma van a bal hajtóművel, és leállította azt. A repülő 5000 láb (1524 méter) magasságig emelkedett, majd a személyzet azt jelentette, hogy a hajtómű burkolata megsérült. A kapitány kérte, hogy vizsgálják át a futópályát, vannak-e rajta törmelékek, mivel a probléma egy másodperccel a felszállás után történt.
A földi kiszolgálók ezt megtették, de nem találtak semmit.
A repülő ezután visszafordult Sydney repülőterére, és 40 perccel a felszállás után rendben leszállt – írja az Aviation Herald. A bal hajtómű burkolatán egy hatalmas lyuk tátongott.
A repülőn tartózkodó utasok arról számoltak be, hogy a fedélzeten égett szagot éreztek – írja a BBC. Többen azt is elmondták, hogy
a felszállás után egy nagy csattanást hallottak.
A légiutas-kísérők kiürítették a problémás hajtómű melletti üléseket, és igyekeztek megnyugtatni az utasokat, de pánikhangulat volt.
Egyelőre nem tudni, mi okozta a hajtóműburkolat sérülését, de négy hete egy ugyanilyen, Trent 772 típusú hajtóművet ért hasonló kár. Az Egypt Air balesetéről itt írtunk részletesen.